Sökning: "lärande behaviorism"

Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden lärande behaviorism.

  1. 11. "Det är verksamheten som ska bedömas och inte barnet" : Förskollärares konstruktion av barnet i utvärdering och uppföljning

    M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Josefina Johansson; Sandra Forssell; [2018]
    Nyckelord :bedömning; förskola; förskollärare; utvärdering; uppföljning;

    Sammanfattning : Enligt Läroplanen för förskolan ska förskolans verksamhet kontinuerligt och systematiskt utvärderas,följas upp och utvecklas för att skapa en god kvalitet. Genom att dokumentera barnets utveckling och lärande kan den pedagogiska verksamheten analysera och utvärdera hur verksamheten tillgodoser barnets möjligheter till utveckling och lärande. LÄS MER

  2. 12. Uppfattning om undervisning, motivation och återkoppling -en jämförelse mellan lärare och det digitala läromedelsföretaget Kikora

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Malin Rosengren; Hanna Jönsson; [2016]
    Nyckelord :Behaviorism; IKT; Matematikundervisning; Motivation; Läromedel; Kikora; Återkoppling;

    Sammanfattning : Throughout our teaching studies we have been briefly introduced to a few different digital mathematical programs. Nonetheless we have seldom used, nor experienced, them during our teacher-supervised placement. LÄS MER

  3. 13. “The natural law of education”- Homework assignments in mathematics, a Chinese perspective

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Amanda Cederberg; [2016]
    Nyckelord :Behaviorism; China; Cultural capital; Habitus; Homework; Mathematics; Sociocultural; Suzhi Jiaoyu; ”two basics”;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to describe and analyze the attitudes of several mathematics teachers towards homework as part of the workload of 10-11 year old students at a school in Yunnan Province, China. The focus is to describe and analyze their reasons for assigning homework as well as the nature of that homework. LÄS MER

  4. 14. Att lära sig göra frivolt : En behavioristisk studie om återkopplingens inverkan på högstadieelevers utveckling av motoriska färdigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Victor Hanna; [2015]
    Nyckelord :Feedback; Utveckling; Återkoppling; Behaviorism;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka feedback och dess inverkan på elevers lärande och utveckling. Hur påverkas elevernas lärande av feedback? Hur varierar den motoriska utvecklingen beroende på vilken av följande tre återkopplingar som eleven får: positiv-, konstruktiv- och videofeedback? Finns det någon skillnad mellan könen? Metod Studien hade en kvantitativ ansats samt en positivistisk syn. LÄS MER

  5. 15. Stöd av lärprocesser : En forskningsstudie om hur lärare kan stödja elevers lärprocesser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Utbildningsvetenskap

    Författare :Jenny Forss; [2014]
    Nyckelord :lärprocesser; lärstrategier; social konstruktivism; kognitivism; behaviorism;

    Sammanfattning : Som lärare vill man hjälpa elever att lära sig så mycket som möjligt. Syftet med examensarbetet är därmed att undersöka hur man som lärare kan stödja elevers lärprocesser. En utgångspunkt i studien är de tre lärteoretiska perspektiven behaviorism, kognitivism och social konstruktivism. LÄS MER