Sökning: "lärande behaviorism"
Visar resultat 11 - 15 av 33 uppsatser innehållade orden lärande behaviorism.
11. "Det är verksamheten som ska bedömas och inte barnet" : Förskollärares konstruktion av barnet i utvärdering och uppföljning
M1-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Enligt Läroplanen för förskolan ska förskolans verksamhet kontinuerligt och systematiskt utvärderas,följas upp och utvecklas för att skapa en god kvalitet. Genom att dokumentera barnets utveckling och lärande kan den pedagogiska verksamheten analysera och utvärdera hur verksamheten tillgodoser barnets möjligheter till utveckling och lärande. LÄS MER
12. Uppfattning om undervisning, motivation och återkoppling -en jämförelse mellan lärare och det digitala läromedelsföretaget Kikora
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Throughout our teaching studies we have been briefly introduced to a few different digital mathematical programs. Nonetheless we have seldom used, nor experienced, them during our teacher-supervised placement. LÄS MER
13. “The natural law of education”- Homework assignments in mathematics, a Chinese perspective
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The purpose of this study is to describe and analyze the attitudes of several mathematics teachers towards homework as part of the workload of 10-11 year old students at a school in Yunnan Province, China. The focus is to describe and analyze their reasons for assigning homework as well as the nature of that homework. LÄS MER
14. Att lära sig göra frivolt : En behavioristisk studie om återkopplingens inverkan på högstadieelevers utveckling av motoriska färdigheter
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet med studien är att undersöka feedback och dess inverkan på elevers lärande och utveckling. Hur påverkas elevernas lärande av feedback? Hur varierar den motoriska utvecklingen beroende på vilken av följande tre återkopplingar som eleven får: positiv-, konstruktiv- och videofeedback? Finns det någon skillnad mellan könen? Metod Studien hade en kvantitativ ansats samt en positivistisk syn. LÄS MER
15. Stöd av lärprocesser : En forskningsstudie om hur lärare kan stödja elevers lärprocesser
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/UtbildningsvetenskapSammanfattning : Som lärare vill man hjälpa elever att lära sig så mycket som möjligt. Syftet med examensarbetet är därmed att undersöka hur man som lärare kan stödja elevers lärprocesser. En utgångspunkt i studien är de tre lärteoretiska perspektiven behaviorism, kognitivism och social konstruktivism. LÄS MER