Sökning: "lärande högskolan i skövde"

Visar resultat 1 - 5 av 759 uppsatser innehållade orden lärande högskolan i skövde.

  1. 1. Effekter av serious games på lärande och motivation hos barn med inlärningssvårigheter : En utvidgad strukturerad litteraturstudie

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Julia Törn; Jonas Åhlström; [2023]
    Nyckelord :learning; learning disabilities; motivation; public health; serious games; folkhälsa; inlärningssvårigheter; lärande; motivation; serious games;

    Sammanfattning : Introduktion: Utbildningsnivå är en bestämningsfaktor för hälsa, och det finns starka kopplingar mellan en individs utbildningsnivå och hälsa. Inlärningssvårigheter som dyslexi och dyskalkyli kan bidra till svårigheter i skolan samt fysisk och mental ohälsa. LÄS MER

  2. 2. Entreprenöriell resiliens i små och medelstora företag inför och under en finansiell konjunkturnedgång

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Samuel Gustafsson; Johannes Lindström; [2023]
    Nyckelord :Resilience; Entrepreneurial resilience; Small and medium-sized enterprises; Economic downturn; Retail; Resiliens; Entreprenöriell resiliens; Små och medelstora företag; Finansiell konjunkturnedgång; Detaljhandeln;

    Sammanfattning : I dagens samhälle ser vi att kvantiteten av kriser ökar. Små och medelstora företag är den kategori av företag som drabbas värst och därav har intresset för entreprenöriell resiliens inom forskning ökat. Kunskapen kring entreprenöriell resiliens i små och medelstora företag är fragmenterad och illa definierad. LÄS MER

  3. 3. Grafiska stilar inom spel med syfte att lära ut : En undersökning om grafiska stilar påverkar lärandeaspekten av spel med syfte att lära ut

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Daniel Johansson; [2023]
    Nyckelord :Grafiskstil; Lärande; konstruktivism; Motor; Interaktivitet;

    Sammanfattning : Detta arbete har undersökt om val av grafikstil påverkar den utbildande aspekten inom spel med syfte att lära ut, som ämne valdes motorer. För att besvara frågeställningen valdes ämnet motorer. Artefakterna som skapades i samband med detta arbete bestod av två program med grundläggande interaktivitet. LÄS MER

  4. 4. What are Users Willing to Comply With to Avoid Phishing? : An Interview-based Case Study

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Jennifer Bårman; [2023]
    Nyckelord :User perspective; Phishing; Spear-phishing; Security; Cyber-security; Information security; Learning; Education; Usable security; User awareness; Användarperspektiv; Nätfiske; Riktat nätfiske; Säkerhet; Cybersäkerhet; Informationssäkerhet; Lärande; Utbildning; Användarsäkerhet; Användarmedvetenhet;

    Sammanfattning : Phishing (nätfiske) fortsätter att vara ett av de vanligaste hoten för användare på Internet. På grund av detta så har mycket forskning gjorts på säkerhetsåtgärder för att identifiera och stoppa nätfiske. LÄS MER

  5. 5. Att bära en osynlig börda : MRSA-bärarskap ur ett salutogent perspektiv

    Magister-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Erika Hellberg; [2023]
    Nyckelord :MRSA; patient experience; patient-professional interaction; salutogenesis; sense of coherence; MRSA; patientupplevelse; vårdare-patientrelationer; salutogenes; KASAM;

    Sammanfattning : Introduktion: Antibiotikaresistens är ett globalt problem och inkluderar MRSA, meticillinresistenta stafylokocker. Det saknas översiktsstudier som sammanfattar viktiga resultat gällande upplevelser av att bära på antibiotikaresistenta bakterier, främst gällande MRSA-bärare. LÄS MER