Sökning: "lojal kund"
Visar resultat 1 - 5 av 40 uppsatser innehållade orden lojal kund.
1. Vägen till lojalitet : En kvantitativ studie om lojalitet på den svenska bilmarknaden
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå,Sammanfattning : Background and purpose: In a highly competitive market such as the Swedish car market, it is of great importance for companies to gain a loyal customer base. Loyal customers have proven to entail several benefits. LÄS MER
2. Lojalitet i centrum : En studie om hur kundlojalitet påverkas i kristider
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Att ha lojala kunder har blivit avgörande för företag i servicebranschen. När en kris uppstår i samhället där viktiga delar av människors liv förändras, där råd och rekommendationer från myndigheter gör att man inte längre rör sig ute på samma sätt tvingas företag till förändringar och uppoffringar. LÄS MER
3. LOJALITETSPROGRAM : är de effektiva för att skapa och bibehålla god relationskvalité till promoters?
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : This study aims to investigate whether loyalty programs affect relationship quality in the promoter segment, where promoters are the most profitable and loyal customer group according to Fred Reichheld's Net Promoter Score. A self-constructed model has been created, based on previous research. LÄS MER
4. En ny typ av betalningslojalitet i ett digitalt paradigmskifte
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Consumer behaviour when shopping online differs from their behavior when shopping in a physical store. One contributory reason is the increasing level of consumption and range of goods online. When online shopping increases it demands the payment methods to work as expected. LÄS MER
5. Hur påverkas lojalitet av konsumentvärde inom den tjänstedominanta logiken?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I den moderna företagsvärlden är konsumenterna, tack vare den snabba teknikutvecklingen som skett, mer informerade än tidigare. Tillsammans med det enorma utbud som finns tillgängligt och hur välinformerade konsumenter nu är, sitter den moderna konsumenten på en ny position. LÄS MER