Sökning: "low-involvement"

Visar resultat 21 - 25 av 84 uppsatser innehållade ordet low-involvement.

  1. 21. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Lindell; Sara Kulle; [2018]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; public relations; marknadskommunikation; influencers; influencer marketing; hög- låginvolvering; produktplacering; disneyfiering; relationer; professionalisering; varumärken; personliga varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER

  2. 22. The Place of Women in Public Space : A Case Study of Street Harassment in Bangladesh

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi

    Författare :Anna Wronska; [2018]
    Nyckelord :street harassment; eve teasing; patriarchy; gender; physical mobility; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sexual harassment on the streets is a prevalent issue worldwide and most of it takes place in the cities. The issue has been addressed by various international agencies and governments. However, the problem still persists and affects the daily lives of people, especially women and girls. LÄS MER

  3. 23. Interventions for school engagament among children displaying behavioural difficulties

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Specialpedagogik

    Författare :Tuisku Inari Laukka; [2018]
    Nyckelord :interventions; school engagement; behaviour problems;

    Sammanfattning : Children with behaviour problems tend to be more unengaged and low-achieving at school than children without behaviour difficulties. This systematic literature review is highlighting the meaning of intervention to support children towards the school engagement. LÄS MER

  4. 24. Researrangör som researrangör? : En studie om hur konsumenters involvering i resande generellt och produktkategorier påverkar deras möjligheter att särskilja varumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Linda Engert; Ida Dahl; [2018]
    Nyckelord :Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Involvement; Branding; Brand Differentiation; Differentiation; Tour Operators and Package tours; Brand Equity; Customer-based Brand Equity; Involvering; Varumärkesdifferentiering; Researrangörer och Paketresor;

    Sammanfattning : Konkurrensen bland svenska företag har ökat markant under de senaste åren, vilket har inneburit att deras utbud blivit allt mer likartade. Digitaliseringen har i synnerhet intensifierat konkurrensen inom resebranschen, vilket har bidragit till att företag istället söker att särskilja sig genom immateriella fördelar och varumärkesdifferentiering. LÄS MER

  5. 25. The Power of Innovation : Exploring Innovativeness and its Influence on Brand Loyalty in a Saturated Market through the Eyes of Generation Y

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Lovisa Andreasson; Michaela Ek Berglund; Alice Svensson; [2018]
    Nyckelord :Innovation; Marketing Innovation; Brand loyalty; Generation Y; Red Bull; Saturated Markets; Low-Involvement Products;

    Sammanfattning : Problem Saturated markets are known to be competitive, with a wide selection of alternatives. In a saturated market is essential to differentiate a brand to compete in a market. Therefore, innovation has become a central part of a brand’s DNA when developing strategies, such as product evolvement and marketing. LÄS MER