Sökning: "low-involvement"
Visar resultat 21 - 25 av 84 uppsatser innehållade ordet low-involvement.
21. Vad säljer en influencer? - En kvalitativ studie om hur influencers strategiskt kommunicerar kring produkter på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Ett populärt och växande verktyg för företag att nå ut till sina målgrupper är att använda sig av influencers. Denna studie syftar till att skapa förståelse för hur digitala livsstilsinfluencers strategiskt kommunicerar produkter på Instagram i förhållande till identitetsteori, övertalningsstrategier och hög- och låginvolverings-produkter. LÄS MER
22. The Place of Women in Public Space : A Case Study of Street Harassment in Bangladesh
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografiSammanfattning : Sexual harassment on the streets is a prevalent issue worldwide and most of it takes place in the cities. The issue has been addressed by various international agencies and governments. However, the problem still persists and affects the daily lives of people, especially women and girls. LÄS MER
23. Interventions for school engagament among children displaying behavioural difficulties
Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/SpecialpedagogikSammanfattning : Children with behaviour problems tend to be more unengaged and low-achieving at school than children without behaviour difficulties. This systematic literature review is highlighting the meaning of intervention to support children towards the school engagement. LÄS MER
24. Researrangör som researrangör? : En studie om hur konsumenters involvering i resande generellt och produktkategorier påverkar deras möjligheter att särskilja varumärken
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknikSammanfattning : Konkurrensen bland svenska företag har ökat markant under de senaste åren, vilket har inneburit att deras utbud blivit allt mer likartade. Digitaliseringen har i synnerhet intensifierat konkurrensen inom resebranschen, vilket har bidragit till att företag istället söker att särskilja sig genom immateriella fördelar och varumärkesdifferentiering. LÄS MER
25. The Power of Innovation : Exploring Innovativeness and its Influence on Brand Loyalty in a Saturated Market through the Eyes of Generation Y
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Problem Saturated markets are known to be competitive, with a wide selection of alternatives. In a saturated market is essential to differentiate a brand to compete in a market. Therefore, innovation has become a central part of a brand’s DNA when developing strategies, such as product evolvement and marketing. LÄS MER