Sökning: "magisteruppsats ledarskap"

Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden magisteruppsats ledarskap.

  1. 21. Den homogena mångfalden - En studie av mångfaldens definition och dess realiserande

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Louise Benediktsson; Paula Gullmander; Annette Boije; [2008]
    Nyckelord :begreppsdefinition; mångfaldsarbete; ledarskap; modeord; image; kompetens; gruppdynamik; effekter; heterogenitet; homogenitet; organisationskultur; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Under hela vår utbildningstid, samt utifrån våra erfarenheter från arbetslivet, har ledarskap både varit centralt och fascinerat oss. Mångfaldsarbetet är ett ämne som vi berört då det anammas av allt fler företag i dagens globala era. LÄS MER

  2. 22. Delaktighet, ledarskap och målkvalitet : En studie av strategiarbetet på Universitetssjukhuset Örebro oktober 2006- juni 2007

    Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Emma Ivarsson; [2008]
    Nyckelord :Delaktighet; strategiarbete; verksamhetsplanering;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats skrevs på uppdrag av planerings- och informationschefen vid USÖ. Uppsatsen handlar om Strategiarbetet 2010 som var en verksamhets-planeringsprocess som genomfördes på Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) med start från oktober 2006, till juni 2007, då verksamhetsplanen fastställdes. LÄS MER

  3. 23. Revenue Management Nyckeln till framgång?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Charlotte Karlsson; Maria Lantz; [2007]
    Nyckelord :revenue management; intäkter; ledarskap; motivation; total revenue management; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. LÄS MER

  4. 24. Human Resource arbetets betydelse för lärande och kompetensutveckling inom två olika organisationer

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för management

    Författare :Kiran Savasadia; [2007]
    Nyckelord :Human Resource Management; Humankapital; Kartläggning av kompetensbehov; Kompetens; Kompetensutveckling; ledarskap; lärande; Strategier för kompetensutveckling; Competence; Competence development; Human capital; Human Resource Management; Leadership; Learning; Mapping of competence; Strategies for competence development;

    Sammanfattning : Denna magisteruppsats handlar om vilken betydelse Human Resource arbetet har för kompetensutvecklingen inom två olika organisationer. Under senare år har relativt stora satsningar gjorts på personalutbildning och andra kompetensutvecklingsinsatser i arbetslivet. LÄS MER

  5. 25. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Lif; Katharina Nilsson; [2007]
    Nyckelord :Varumärkeskommunikation; Företagsmärke; Identitet; Image; McDonalds; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER