Sökning: "magisteruppsats ledarskap"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden magisteruppsats ledarskap.
21. Den homogena mångfalden - En studie av mångfaldens definition och dess realiserande
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Under hela vår utbildningstid, samt utifrån våra erfarenheter från arbetslivet, har ledarskap både varit centralt och fascinerat oss. Mångfaldsarbetet är ett ämne som vi berört då det anammas av allt fler företag i dagens globala era. LÄS MER
22. Delaktighet, ledarskap och målkvalitet : En studie av strategiarbetet på Universitetssjukhuset Örebro oktober 2006- juni 2007
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna magisteruppsats skrevs på uppdrag av planerings- och informationschefen vid USÖ. Uppsatsen handlar om Strategiarbetet 2010 som var en verksamhets-planeringsprocess som genomfördes på Universitetssjukhuset Örebro (USÖ) med start från oktober 2006, till juni 2007, då verksamhetsplanen fastställdes. LÄS MER
23. Revenue Management Nyckeln till framgång?
Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Titel: Revenue Management Nyckeln till framgångsrik intäktsoptimering? Författare: Charlotte Karlsson & Maria Lantz Nivå: Examensarbete, Magisterprogrammet Service Management, Lunds Universitet, Campus Helsingborg Handledare: Mikael Bergmasth & Pavla Kruzela Problemformulering: Det har forskats mycket kring Revenue Management och ledarskap men kopplingen mellan dessa har utelämnats. Det är viktigt att ledaren kan skapa en förståelse för vad och varför de anställda utför sitt arbete. LÄS MER
24. Human Resource arbetets betydelse för lärande och kompetensutveckling inom två olika organisationer
Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för managementSammanfattning : Denna magisteruppsats handlar om vilken betydelse Human Resource arbetet har för kompetensutvecklingen inom två olika organisationer. Under senare år har relativt stora satsningar gjorts på personalutbildning och andra kompetensutvecklingsinsatser i arbetslivet. LÄS MER
25. Saknas länken? - en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Titel The missing link – en fallstudie av länken mellan intern och extern varumärkeskommunikation Seminariedatum 18 januari 2007 Kurs FEK 591 Magisteruppsats, 10 poäng Författare Anna Lif och Katharina Nilsson Handledare Christer Kedström Fem nyckelord Varumärkeskommunikation, Företagsmärke, Identitet, Image, McDonalds Syfte Syftet med denna uppsats är att, utifrån ett kommunikations- och organisationsperspektiv, studera vad som utgör länken mellan den externa och den interna varumärkeskommunikationen. Ett andra syfte med uppsatsen är att skapa ett teoretiskt ramverk som anses vara användbart vid analys av länken mellan den interna och den externa varumärkeskommunikationen och vilka effekter den har för företaget och dess anställda. LÄS MER