Sökning: "malmö musikhögskola"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden malmö musikhögskola.
6. Körundervisningens oändliga rikedom - En kvalitativ studie om körundervisningens roll på en musikhögskoleutbildning
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The purpose of this study was to explore how choral education influences higher music education. The basis of the study is partly Zoltán Kodálys writings that were relevant to the subject, and research and literature relevant to choral education and other aspects of teaching. LÄS MER
7. Sopran eller alt? En studie i röstkategorisering hos sångpedagoger
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : The purpose of the study is to examine in what way singing teachers from different genres relate to categorization of the female singing voice. Information has been collected through interviews with six singing teachers, active at different levels. The method applied is qualitative interview inspection. LÄS MER
8. Konsten att hantera en dubbel yrkesroll - Fyra musiklärares syn på att kombinera lärarrollen med en aktiv musikerroll inom jazzgenren
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur rollen som aktiv musiker påverkar rollen som pedagog och tvärtom. Vilka möjligheter och begränsningar finns det i att aktivt musicera parallellt med att undervisa? Kvalitativa intervjuer har genomförts med fyra pedagoger verksamma vid högskola och folkhögskola inom jazzgenren. LÄS MER
9. Berikande, begränsande eller befriande? - En intervjustudie om att uttrycka sig inom flera musikaliska stilområden
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Titel: Restricting, fortifying or liberating? - An interview study about expressing yourself in several musical style areas The purpose of this study is to find out what it means to a musician to express him- or herself in several musical style areas. From a hermeneutical perspective, interviews have been made with four musicians, who have studied jazz or classical music at a academy of music. LÄS MER
10. Belting i undervisning En studie i syn- och arbetssätt
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Musikhögskolan i MalmöSammanfattning : Title: Belting in teaching. A study of views and teaching-procedure. The purpose of this study is to map how the singing teachers at a Swedish college of music describe and implement the vocal technique 'belting' in their curriculum. This study is based on watching and interviewing six different teachers. LÄS MER