Sökning: "marknadsföring Budget"

Visar resultat 16 - 20 av 55 uppsatser innehållade orden marknadsföring Budget.

  1. 16. Är kommersiella strategier synonymt med affärsmässig eller idrottslig framgång?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Carl Lundborg; Jakob Nordström; [2015]
    Nyckelord :Strategic marketing in golf; commercialization of sports; sport communication; brand strategy in sports; price discrimination;

    Sammanfattning : Commercial strategies are becoming more common in an increasing number of sports - Swedish golf is no exception. Previous research shows that new opportunities for non-profit organizations, to assign parts of their operations to a limited company, do not have any economic importance. LÄS MER

  2. 17. Förtjänad försäljning och farliga förpliktelser : En studie om e-handlares användning av sociala medier, med fokus på heminredningsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Gabriella Karlsson; Emma Marcusson; [2015]
    Nyckelord :Digital Marketing; Social Media; Customer Relations; E-Commerce; Digital marknadsföring; Sociala medier; Kundrelationer; E-handel;

    Sammanfattning : Bakgrund: Internet och sociala medier är idag en naturlig del av människors vardag och företag lägger allt mer av sin marknadsföringsbudget på att synas i digitala plattformar. Sociala medier har blivit en viktig marknadsföringskanal för e-handelsföretag, vilket har visat sig innebära både möjligheter och hinder. LÄS MER

  3. 18. Det nya slagfältet : En analys av Försvarsmaktens rekryteringskampanjer i print sedan den allmänna värnpliktens avskaffande

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Alve Lindholm; [2015]
    Nyckelord :Försvarsmakten; rekrytering; marknadsföring; semiotik; retorik; organisationskultur; kommunikationsprinciper; reklam; propaganda;

    Sammanfattning : Den allmänna värnplikten avskaffades i Sverige den 1 juli år 2010. Detta efter ett riksdagsbeslut från året innan, den 16 juni 2009. Från och med denna tidpunkt övergick Försvarsmakten direkt från att vara ett värnpliktsförsvar till att bli, i fredstid, en utpräglad yrkesarmé. LÄS MER

  4. 19. Budget och motivation : En fallstudie på AB Helmer Nilsson

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Malin Lindström; Marielle Orvinder; [2015]
    Nyckelord :Budget; motivation; rewards and the culture of the company; Budget; motivation; belöningar och företagskultur;

    Sammanfattning : Bakgrund: Budgeten är för många företag relaterad till en tids- och resurskrävande process samtidigt som den ses som ett viktigt styrmedel. Det är därför viktigt att företag får ut den förväntade nyttan av budgeten och att medarbetarna är motiverade att arbeta i enlighet med den. LÄS MER

  5. 20. Är LOVA ett effektivt styrmedel? En utvärdering av styrmedlet LOVA och dess arbete i Skåne län 2009-2014

    Master-uppsats, Lunds universitet/Miljövetenskaplig utbildning

    Författare :Henrik Thelander; [2015]
    Nyckelord :LOVA; Styrmedel; Övergödning; Miljömål; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : Eutrophication is one of EUs most severe environmental problems. It is therefore of great importance that governments have well functioning environmental policy instruments to manage this problem and it is essential to assess these instruments. LÄS MER