Sökning: "marknadsföring Budget"

Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden marknadsföring Budget.

  1. 21. The usage of consumer generated advertising and its effect on receivers’ attitudes. : A study based on Doritos “crash the super bowl”-contest.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hannes Bolin Olsson; Simon de Vries; [2015]
    Nyckelord :Consumer generated advertising; CGA; user generated content; UGC; social media marketing; attitudes;

    Sammanfattning : This study explores how consumer’s attitudes towards consumer-generated advertising (CGA) have changed over time. The study measures consumer attitude changes of the winning contributions from Doritos Crash the Super bowl between the years 2007-2014 on YouTube. LÄS MER

  2. 22. Företags arbete med, och kommunikation av, CSR : Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Andreas Arvidsson; Anna Lönn; [2014]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; CSR; Samhällsansvar; Hållbarhet; Kommunikation; Integrerad marknadsföringskommunikation; Intressenter;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företags arbete med, och kommunikation av, CSR. – Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter. LÄS MER

  3. 23. Marknadsföring via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :TIM WIKLUND; CHRISTIAN DAHL; [2014]
    Nyckelord :startup-bolag; sociala medier strategi; Instagram; marknadsföring;

    Sammanfattning : Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. LÄS MER

  4. 24. Förlag på digital framfart : en marknadsföringsstudie av tre barnboksförlag

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskap

    Författare :Jenny Forss; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; Barnböcker; digital marknadsföring; marknadsföring; bokförlag; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur barnboksförlag marknadsför sig, främst hur de utnyttjar digital marknadsföring samt sociala medier så som Facebook. Som metod har jag intervjuat tre barnboksförlag och jag har valt att fokusera undersökningen på lite mindre förlag för att se hur man som litet förlag kan marknadsföra sig med en liten budget. LÄS MER

  5. 25. Co-Branding inom Modebranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anneli Stroucken; Maria Resare; [2014]
    Nyckelord :Brand Equity; Co-Branding; Fashion collaborations; Fast fashion; Brand building; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER