Sökning: "marknadsföring Budget"
Visar resultat 21 - 25 av 55 uppsatser innehållade orden marknadsföring Budget.
21. The usage of consumer generated advertising and its effect on receivers’ attitudes. : A study based on Doritos “crash the super bowl”-contest.
Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This study explores how consumer’s attitudes towards consumer-generated advertising (CGA) have changed over time. The study measures consumer attitude changes of the winning contributions from Doritos Crash the Super bowl between the years 2007-2014 on YouTube. LÄS MER
22. Företags arbete med, och kommunikation av, CSR : Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Företags arbete med, och kommunikation av, CSR. – Hur företag arbetar med CSR och hur de kommunicerar arbetet till sina intressenter. LÄS MER
23. Marknadsföring via Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Rapport syftar till att undersöka hur Instagram kan användas i marknadsföringssyfte för startup-bolag. Rapporten är en aktionsforskning eftersom den skrivs i samarbete med författarnas eget företag, Made in Majorna. Som startup-bolag har vi en begränsad budget till marknadsföring och vår största marknadsföringskanal är Instagram. LÄS MER
24. Förlag på digital framfart : en marknadsföringsstudie av tre barnboksförlag
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Förlags- och bokmarknadskunskapSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om hur barnboksförlag marknadsför sig, främst hur de utnyttjar digital marknadsföring samt sociala medier så som Facebook. Som metod har jag intervjuat tre barnboksförlag och jag har valt att fokusera undersökningen på lite mindre förlag för att se hur man som litet förlag kan marknadsföra sig med en liten budget. LÄS MER
25. Co-Branding inom Modebranschen
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Co-Branding inom Modebranschen- En undersökning av designsamarbetens inverkan på lågbudgetvarumärkens brand equity Seminariedatum: 16 januari 2014 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidat nivå, 15 högskolepoäng Författare: Anneli Stroucken och Maria Resare Handledare: Clara Gustavsson Nyckelord: Brand equity, co- branding, designsamarbeten, fast fashion, och varumärkesuppbyggnad. Syfte: Uppsatsens syfte är att undersöka vilken inverkan modebranschens designsamarbeten mellan lågbudgetföretag och exklusiva designers har på lågbudgetföretagens varumärkeskapital. LÄS MER