Sökning: "marknadsföring av välgörenhetsorganisation"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden marknadsföring av välgörenhetsorganisation.

  1. 1. Att skapa lojalitet hos de som skänker till secondhand : En kvalitativ studie av hur secondhandorganisationer arbetar för att få lojala gåvogivare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Philip Gillgard; [2020]
    Nyckelord :secondhand; ideell organisation; välgörenhetsorganisation; icke vinstdrivande organisation; gåvogivare; nöjdhet; engagemang; förtroende; lojalitet; kundlojalitet; givarlojalitet;

    Sammanfattning : Lojala kunder är eftertraktade för företag, genom deras återkommande köp och positiva attityd till varumärket. Icke vinstdrivande secondhandorganisationer bygger sin verksamhet på att personer skänker gåvor (gåvogivare), varför det är attraktivt att de är lojala (givarlojalitet). LÄS MER

  2. 2. Ska vi prata om elefanten i rummet? -Välgörenhetsorganisationers marknadsföring och dess påverkan på människor utifrån tre teman

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska högskolan

    Författare :Tove Ingvarsson; Matilda Sandå; [2017]
    Nyckelord :Välgörenhetsorganisationer; Djur; Tjuvjakt; Månadsgivare; Bidrag; Marknadsföring; Affischer; Design; Designelement;

    Sammanfattning : Djurhandel, tjuvjakt och smuggling av vilda djur är idag ett allvarligt problem. Djur berövas sin frihet eller sitt liv, samtidigt som människor köper hem souvenirer från semestern utan att veta vad som egentligen pågår. Välgörenhetsorganisationer arbetar aktivt för att belysa problemen och hjälpa djuren. Deras arbete kräver bl. LÄS MER

  3. 3. Välgörenhetsorganisationers användning av sociala medier för ökat givande via mobiltelefoner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för datavetenskap, fysik och matematik, DFM

    Författare :Richard Eriksson; [2012]
    Nyckelord :Mobile applications; social media; social interaction; social marketing; Facebook; word of mouth; charity; Mobilapplikationer; sociala medier; social interaktion; social marknadsföring; Facebook; word of mouth; välgörenhet;

    Sammanfattning : Allt fler människor använder sig av sociala medier via sina mobiltelefoner. Mobiltelefonernas egenskaper tillåter användarna att kommunicera på ett snabbt och platsoberoende sätt. Flera stora välgörenhetsorganisationer i Sverige har börjat mobilanpassa sina hemsidor. LÄS MER

  4. 4. Butiksatmosfärens betydelse i second hand-butiker

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Johanna Eklund; [2011]
    Nyckelord :butiksatmosfär; butikskommunikation; second hand;

    Sammanfattning : Idag räcker det sällan med att shopping och konsumtion fyller ett praktiskt behov; det ska helst också vara roligt och lustfyllt. Att dagens konsumenter ställer högre krav gör att spelreglerna på marknaden har förändrats. LÄS MER

  5. 5. Cause Related Marketing : En strategi för en Rosa framtid

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :CAMILLA SJÖBERG; INGRID LUDVIGSON; [2011]
    Nyckelord :cause related marketing; consumer behavior; brands; charitable organizations; marketing; konsumentbeteende; varumärke; välgörenhet och marknadsföring;

    Sammanfattning : I ett samhälle där det råder allt större konkurrens mellan företag och produkter, och då kunderna blir allt mer krävande, har Cause Related Marketing (CRM) blivit något av en unik win-win strategi. CRM innebär att ett företag tillsammans med en välgörenhetsorganisation skapar ett samarbete för att marknadsföra och sälja en produkt för välgörande ändamål och därmed nå ömsesidig vinst. LÄS MER