Sökning: "marknadsföring festival"
Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade orden marknadsföring festival.
1. The WOW-effect. A qualitative content analysis of communication strategies used by the Swedish music festival Way out West
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : I dagens samhälle finns en allt större press på varumärken att stå ut ur mediebruset samt att kommunicera kring hållbarhet och CSR. Detta gör brandingstrategier högst nödvändiga, trots detta är det ännu ett relativt outforskat område inom marknadsföring av evenemang. LÄS MER
2. Bakom bilden : En semiotisk bildanalys som analyserar hur Way Out West visuellt framställer kvinnliga och manliga artister i sin marknadsföring
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Men and women have been represented in different ways in media for a long time. Images and visual documents are important tools for companies in marketing so that they can convey their messages in the most desirable and presentable way possible (Ekström, Ottosson & Parment 2017). LÄS MER
3. En perfekt balans : En kvalitativ studie om digital marknadsföring
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Uppsatsen syftar på att skapa en bild av hur mindre artister bör marknadsföras digitalt. Huvudfokuset ligger på festivalspelningar där flertal artister spelar under antingen en dag eller flera dagar. Intervjuer har gjorts med ett antal mindre artister samt managers för att få deras syn på hur de marknadsför sig själva. LÄS MER
4. Latitud 57: a summer festival for everyone : Advantages and disadvantages with a wide target group within a festival or event context
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The purpose of this thesis is to acquire a deeper understanding of advantages and disadvantages of having a wide target group within Swedish festivals or events, and how they can maintain it through the three concepts customer experience, cocreation value and brand image. This research will be conducted through relevant topics that have been identified, studied and analyzed in order to fill the existing research gap. LÄS MER
5. Vad motiverar människor att besöka musikfestivaler? : En kvantitativ studie kring besökares interna motivation
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The main goal of this study is to examine customers’ internal motivation and to investigate how motivational factors affects re-visits within music festivals. The study focuses on a customer perspective and has a quantitative approach. In order to obtain empirical data, the study has conducted a survey with 157 participants from ages of 18- 64. LÄS MER