Sökning: "marknadsföring hur mycket"

Visar resultat 21 - 25 av 470 uppsatser innehållade orden marknadsföring hur mycket.

  1. 21. The Death of the Third-Party Cookie : A qualitative study regarding new strategies and methods for collecting consumer data to obtain effective digital marketing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Nora Lönberg; Ludvig Ando Mantovaara; Pontus Johansson; [2022]
    Nyckelord :Third-party cookies; First-party cookies; Digital disruption; Digital marketing strategies; Tredjepartskakor; Förstapartskakor; Digitala störningar; Digitala marknadsföringsstrategier;

    Sammanfattning : Abstract  The digital marketing industry currently undergoes a change regarding strategies and methods for effective marketing due to the fact that Google in 2023 will remove their support for third-party cookies on their search engine. Today's version of digital marketing has been and is still somewhat reliant on the use of third-party cookies to identify user patterns to create personalized advertising content through for example retargeted ads. LÄS MER

  2. 22. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER

  3. 23. Impact Investing: : Investerares lösning på hållbarhetskrisen?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Jonatan Hellman; Emil Nylander; [2022]
    Nyckelord :Impact Investing; Sustainable investing; II; Hållbara investeringar; Gröna investeringar; Hållbara fonder; Gröna fonder;

    Sammanfattning : I och med ökad takt av klimatförändringar, global fattigdom och stigande havsnivåer har intresset och vikten av att investera hållbart ökat markant den senaste tiden, både för de stora och små investerarna. Den snabba tillväxten av hållbara investeringar har lett till problem som falsk marknadsföring, greenwashing, olika typer av miljö- och ESG-hets samt uppenbarat en avsaknad av standardiserade regelverk för sådana typer av investeringar. LÄS MER

  4. 24. Klimatkompensationsåtgärder i byggbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för bygg- och miljöteknologi

    Författare :Ebba Lejonklev; Emma Persson; [2022]
    Nyckelord :Klimatkompensation; klimatneutralitet; LFM30; NollCO2; klimatpolitik; negativa utsläpp; grön marknadsföring; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Med en växande kunskap om hur klimatet påverkas av byggbranschen för både företag och konsument växer också kraven på klimatkompensation och förbättrade åtgärder kring klimatavtrycken som görs. Företag utmanas mer av intressenter i samhället i sitt miljö- och klimatarbete vilket ställer högre krav på alla aktörer inom byggsektorn. LÄS MER

  5. 25. En studie om kvinnor i ledande positioner i en mansdominerad bransch

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Johanna Häggström; Elvira Larsson; [2022]
    Nyckelord :“Employer brand”; “Equality”; “Gender”; “Leader or Leadership”; “Male dominated industry”; “Women or Female;

    Sammanfattning : Syftet med följande kandidatuppsats är att skapa förståelse för vad kvinnor i ledande positioner i mansdominerade branscher värderar hos en arbetsgivare, vilka utmaningar de stöter på i sin roll samt bidra med förslag på hur man kan attrahera fler kvinnor till dessa positioner. Denna undersökning anses viktig då kvinnor idag är underrepresenterade i dessa positioner trots att flertalet studier tyder på att jämställda ledningsgrupper är lönsamt för både individen, organisationen och samhället i stort. LÄS MER