Sökning: "marknadsföring sociala medier varumärke"

Visar resultat 21 - 25 av 145 uppsatser innehållade orden marknadsföring sociala medier varumärke.

  1. 21. Skapa förståelse för hur du kan utveckla ett personligt varumärke på Linkedin : En kvalitativ studie

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Natalie Birnbach; [2022]
    Nyckelord :Sociala medier; Varumärken; Personligt varumärke; Linkedin; positionering; WOM; word-of-mouth;

    Sammanfattning : Är du osäker på hur du ska skapa eller utveckla ett starkt personligt varumärke på den växande plattformen Linkedin. Där det varje minut laddas upp långa och saftiga inlägg om diverse ämnen. Vissa med viktiga budskap, långa inlägg som liknar romaner eller inlägg där det går att läsa om vad någon gjort på sin semester. LÄS MER

  2. 22. User Generated Content : En kvalitativ studie om kvinnliga konsumenters inställning till autenticitet av användargenererat innehåll och marknadsföring på Instagram genom influencers inom modebranschen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola

    Författare :Arseny Selov; Fariza Kashaeva; [2022]
    Nyckelord :User Generated Content; UGC; Instagram; Influencers; Influencer-Marketing; Authenticity; Brand Authenticity;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har tagit 2000-talet med storm vilket har lett till en ny era av Web 2.0. En era som möjliggör för användare att enkelt producera digitalt innehåll och med ett klick publicera det för hela världen att se. LÄS MER

  3. 23. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Armin Hosseini Akram; Oktay Saygin; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Non-Fungible Token; NFT; Credibility; Attitude; Influence; Effect; Impact; Crypto; NFT project; Expertise; Influencer Marketing; Non-Fungible Token; NFT; Trovärdighet; Attityd; Påverkan; Krypto; NFT-projekt; Expertis;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER

  4. 24. The importance of brand identity on social media for micro and small publishers

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Frida Hvam; [2022]
    Nyckelord :Brand identity; visual identity; visual marketing; digital marketing; social media marketing; Varumärkesidentitet; visuell identitet; visuell marknadsföring; digital marknadsföring; marknadsföring i sociala medier;

    Sammanfattning : In today’s world, using social media is part of many people’s daily routine. As many consumers exists on social media, the networks have become attractive marketing channels for brands around the world. LÄS MER

  5. 25. Sociala mediers inverkan på image och värde : En kvalitativ studie på hur kreatörer kan skapa varumärkesvärde och image via sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Berg; Emma Jonsson; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Digital flervägskommunikation har bidragit till att det blivit allt svårare för företag attdifferentiera sig på marknaden. Det beror på att publiken numera är i ständig exponeringav olika varumärken via sociala medier, vilket har haft effekt på hur varumärkesvärdeoch image skapas, kommuniceras och upplevs. LÄS MER