Sökning: "max hamburgare"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden max hamburgare.

  1. 1. Klimatpositiv? : En kvalitativ studie av Max Hamburgares ekologiska CSR-kommunikation via reklamfilmer och dess påverkan på unga stamkunder

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och media

    Författare :Ayda Futsum; Sofia Mattsson; [2020]
    Nyckelord :Max Hamburgare; Corporate Social Responsibility; CSR- communication; Encoding Decoding; Greenwashing.;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how Max Burgers construct themselves as an environmentally friendly company through their video advertisements. Additionally the purpose is to investigate how young, loyal customers can perceive Max’s attempt to portray  themselves as an environmentally friendly company, in the fast food industry through their advertisements. LÄS MER

  2. 2. Jag äter väl hamburgare så länge jag tycker det är gott : En kvalitativ studie om hur publiken tar emot och tolkar miljömässigt hållbara budskap från snabbmatsbranschen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Elin Persson; Anton Salinas; [2020]
    Nyckelord :encoding decoding; konsumtionsteori; miljömässig hållbarhet; publikforskning; snabbmatbranschen;

    Sammanfattning : Syfte och frågeställningar: Studiens syfte är att studera hur publiken tolkar budskap och förhåller sig till information från företagen McDonalds och Max hamburgare när de kommunicerar miljömässig hållbarhet. Studiens frågeställningar är följande: • Hur ser publikens attityder gentemot snabbmatskedjorna ut? • Hur värderar publiken informationen från Max hamburgare och McDonalds? • Hur påverkar företagens marknadsföring konsumenters köpvanor och val för att stödja miljön? Metod och material: De metoder som använts i studien är fokusgruppsintervjuer och innehållsanalyser. LÄS MER

  3. 3. Maximera hållbarhet – Att implementera hållbarhetsstrategier i företag – En fallstudie om Max Hamburgare och deras väg mot hållbarhet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Linnea Forssell; Robin Griffiths; [2017-08-30]
    Nyckelord :Hållbarhet; CSR; strategi; restaurang; Max hamburgare; hållbarhetsimplementering; ledarskap; vegetariskt;

    Sammanfattning : Syftet med detta arbete är att se hur Max Hamburgerrestauranger AB har anpassat sig till nya interna och externa krav på hållbarhet. Vi vill belysa de faktorer som har varit väsentliga för utformning och implementering av Max hållbarhetsstrategi och lyfta fram de interna effekter det har fått på företaget. LÄS MER

  4. 4. Mobila betaltjänster och självserviceteknologier inom restaurangbranschen : En kvalitativ analys av det digitala beställningsmomentet i en snabbmatsrestaurang

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Medieteknik

    Författare :Faya Shabou; Cecilia Assper; [2017]
    Nyckelord :Snabbmatsrestaurang; beställ- och betalapplikation; självservice; mobila betaltjänster; mobila betalningar; Max hamburgare; traditionellt kassasystem; expresskassa; digital försäljning;

    Sammanfattning : In today's society, people are constantly striving to find new technical solutions that facilitate and simplify their everyday life. Companies embrace these societal structures and constantly try to keep up with the development to make sure that the consumer circle is expanding and to get more people to buy their goods and use their services. LÄS MER

  5. 5. Är man en del av problemet måste man också vara en del av lösningen : En kvalitativ studie om Max Hamburgares kampanj ‘Green-familjen’

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Patrick Mattisson; Eric Eskilsson; [2017]
    Nyckelord :Marknadskommunikation; grön marknadskommunikation; greenwashing; public relations; tvåstegshypotesen;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Svenska konsumenter anser det vara allt viktigare att företag arbetar aktivt med klimatrelaterade hållbarhetsfrågor, och forskning visar på att det finns goda anledningar för företag att ägna sig åt det som kallas för ‘Grön marknadskommunikation’. Samtidigt ser författarna av denna studie att detvidforsknin gsinsatseriämnetsällanriktasettkvalitativtfokusmot avsändarenav klimatrelaterad marknadskommunikation. LÄS MER