Sökning: "medieutveckling journalistik"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden medieutveckling journalistik.

  1. 1. Hur Ånge kommun möter den lokala medieutvecklingen : en kvalitativ studie om medieskuggan i Sverige med exemplet Ånge

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Gunvor Wärme; [2017]
    Nyckelord :Medieskugga; Ånge; lokal journalistik; information; medieutveckling; sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte och problemformulering: Syftet med studien är att undersöka hur ett urval av politiker och tjänstemän inom Ånge kommun ser på medieutvecklingen och medieskuggan. Samt hur den lokala medieutvecklingen har förändrat möjligheten för Ånge kommun att komma ut med information. LÄS MER

  2. 2. Den svenska dagspressen på Instagram : En studie om hur svensk dagspress använder sig av Instagram

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Robert Gabrielsson; Troy Enekvist; [2016]
    Nyckelord :Instagram; Sociala medier; Svenska dagstidningar; Svensk dagspress; Kvantitativ; Kvalitativ; Digitalisering; Medieutveckling; Medieanvändning; Bildjournalistik; Journalistik; Policy.;

    Sammanfattning : Problemformulering och syfte: Medierna rör sig mot digitala plattformar. Samtidigt försöker nyhetstidningar anpassa sig till ett nytt medielandskap för att på bästa sätt möta sin publik. Bland svensk dagspress kämpar många tidningar för sin överlevnad och deras bildredaktioner läggs ner en efter en. LÄS MER

  3. 3. Hotbilden mot reportrar i kvällspressen : En intervjustudie av tio journalister på Aftonbladet och Expressen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Journalistik

    Författare :Line Lundin; Maria Axelsson; [2016]
    Nyckelord :Hat; hot; sexuella trakasserier; journalist; kvällsreporter;

    Sammanfattning : Undersökningen är baserad på en intervjustudie med tio reportrar på kvällstidningarna Expressen och Aftonbladet. Syftet är att undersöka hur hotbilden riktad mot svenska reportrar ser ut. LÄS MER

  4. 4. ”Man vill inte ha det här klicketi-klicketi-klick!” En studie om hur unga iPad-användare tänker kring nyheter på iPad.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Helena Andersson; [2012-09-06]
    Nyckelord :adoptionsprocess; nyhetsvanor; medievanor; medieutveckling; applikation; surfplatta; iPad; Nyhetsanvändning;

    Sammanfattning : Titel: ”Man vill inte ha det här klicketi-klicketi-klick!” En studie om hur unga iPad-användare tänker kring nyheter på iPad. Författare: Helena Andersson Uppdragsgivare: Dagspresskollegiet Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap vid institutionen för journalistik, medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER

  5. 5. Svenska dagstidningar och iPad : Hur påverkar iPad tidningsmarknaden?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Fabian Biel; Hanne Malmsten; [2011]
    Nyckelord :iPad; digitalisering; remediation; Internet; dagstidning; medieutveckling;

    Sammanfattning : I takt med medielandskapets föraändring så utvecklas möjligheterna för medier att positionera sig digitalt alltmer. Denna kandidatuppsats har som syfte att undersöka hur denna förändring påverkar de svenska dagstidningarna när det kommer till Apples iPad. LÄS MER