Sökning: "merger Acquisition"

Visar resultat 6 - 10 av 199 uppsatser innehållade orden merger Acquisition.

  1. 6. The Controversial Interface between Competition and Data Protection Law - An Analysis of Privacy Concerns in the context of Merger Control

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Cristina Timofti; [2023]
    Nyckelord :Competition Law; GDPR; Personal Data; Privacy; Data Protection Law; Digital Markets Act; Law and Political Science;

    Sammanfattning : In the digital market, data has become an invaluable asset that businesses strive to achieve. Since most of the data acquired is personal data, current legal and academic debates have begun to investigate whether and how privacy is addressed within the context of merger control. LÄS MER

  2. 7. A comparative view of Killer acquisition by digital Gatekeepers : EU versus Kenya and Merger Control.

    Master-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Christine Okaro; [2023]
    Nyckelord :Law and Political Science;

    Sammanfattning : Killer acquisitions pose a significant concern in antitrust law as they threaten the existence of innovative startups, which are vital for driving growth and introducing new products and services in industries. When dominant incumbents acquire these competitor, their potential for innovation is snuffed out before it can be realised. LÄS MER

  3. 8. Cross-border Merger and Acquisitions: “The impact of tonality and effective communication on performance for acquiring firms” A study of Swedish companies

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elizabeth Ramirez Garcia; Muskan Mathur; [2023]
    Nyckelord :Merger and Acquisition; M A; Acqusiition; Value Creation; Tone; Tonality; Firm Performance; Profitability; Announcement; Press Release; Communication; Financial Communication:; Business and Economics;

    Sammanfattning : The research examines the effect of tonality on cross-border mergers and acquisitions (M&A) based on press release announcements. The impact of effective communication, tonality, and positive and negative words on the investor's behaviour and firm performance will be analysed to understand the impact on internal and external stakeholders. LÄS MER

  4. 9. Remedying mergers and acquisitions below the EUMR jurisdictional thresholds - The EU competition law treatment of non-reportable M&A transactions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Samuel Hertsberg Åsander; [2023]
    Nyckelord :EU law; Competition law; Remedies; EUMR; jurisdictional thresholds; merger control; Article 102 TFEU; EU-rätt; konkurrensrätt; företagskoncentration; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Europeiska kommissionen har sedan en tid tillbaka upplevt brister i EU:s kontroll av företagskoncentrationer. Detta eftersom EU:s koncentrationsförordning inte anses fånga alla potentiellt konkurrensrättsligt problematiska företagsförvärv. LÄS MER

  5. 10. Försäljning av sitt livsverk : En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Andreas Petersson; Felix Ottosson; [2023]
    Nyckelord :M A; merger; acquisition; entrepreneur; entrepreneurship; Företagsförvärv; företagsöverlåtelse; företagsförsäljning; förvärv; entreprenör; entreprenörskap;

    Sammanfattning : Titel: Försäljning av sitt livsverk - En kvalitativ studie av entreprenörers upplevelser  Ämne: Självständigt uppsatsarbete inom företagsekonomi inriktning revisor och bank, 30 hp Författare: Andreas Petersson och Felix Ottosson  Handledare: Kjell Johansson, Jur. Dr i Redovisningsrätt och Universitetslektor i Företagsekonomi  Syfte: Syftet med denna uppsats är att bidra till förståelse för vad en bolagsförsäljning kan innebära i form av för- och nackdelar för bolaget och entreprenören själv efter försäljningen samt vad som krävs för att affären ska bli lyckad. LÄS MER