Sökning: "mervärdeskapande"

Visar resultat 1 - 5 av 18 uppsatser innehållade ordet mervärdeskapande.

  1. 1. Konceptutveckling i bostadsbranschen – en möjlighet till innovation och mervärdeskapande

    Master-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Fredrik Karlsson; Klas Johansson; [2015]
    Nyckelord :Real Estate; Concept Living; Innovation; Leadership; User-centered; Konceptboende; Konceptualisering; Bostäder; Innovation; Ledarskap;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  2. 2. Flygresenärers attityder till relationsmarknadsföring. : En kvantitativ studie som beskriver relationsbyggande aktiviteters relevans för flygresenären och som förklarar om flygresenärer tenderar att vara relationsinriktade.

    Magister-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Anton Andersson; Johnny Karlsson; [2013]
    Nyckelord :Relationer; relationsmarknadsföring; relationsbyggande aktiviteter; interaktion; relations- eller transaktionsinriktade flygresenärer; flygresenärers attityder.;

    Sammanfattning : Det råder hård konkurrens i flygbranschen på dagens marknad och det har blivit svårare att rekrytera nya kunder och således blivit allt viktigare för flygbolag att behålla existerande kunder. En effektiv relationshantering syftar till att skapa långsiktiga kundrelationer samt stimulera återköp och relationsmarknadsföring bör enligt majoriteten av marknadsföringsforskningen eftersträvas av företag. LÄS MER

  3. 3. Mervärdeskapande i traditionell livsmedelshandel : En fallstudie inom den svenska dagligvaruhandeln

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Roberto Vespo; Måns Johansson; [2011]
    Nyckelord :Added value; grocery store; ICA; Coop; oligopol; deregulamentation; market; Valore aggiunto; negozi; ICA; Coop; oligopolio; deregolamentazione; mercato; Mervärdeskapande; livsmedelshandeln; ICA; Coop; oligopol; avreglering; marknad;

    Sammanfattning : Background: It has been shown that companies that lived under protected conditions for a long time have had difficulties to adapt to major changes. With that in mind an even more extensive low-cost competition in the Swedish grocery market will make a threat for the traditional grocery stores' long-term survival. LÄS MER

  4. 4. Made in Sweden : En flerfallstudie om ursprunget som mervärdeskapare

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Elina Grefberg; Malin Petersson; Kevin T. Montero; [2011]
    Nyckelord :Mervärdesskapande; Resursbaserat perspektiv; Varumärkesidentitet; Ursprungslandseffekten; Corporate storytelling;

    Sammanfattning : Vi har i uppsatsen valt att studera hur svenska design och hantverksföretag ser på möjligheterna vad gäller ursprungslandet som källa för mervärdeskapande. Detta i syfte att skapa en ökad förståelse för ursprungslandets betydelse för ett företags produkterbjudanden på den internationella arenan. LÄS MER

  5. 5. Att erbjuda det lilla extra : Mervärdeskapande i temaresebyråer

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Natasa Raskovic; Maria Lomäng Gunnars; [2010]
    Nyckelord :Communication; Interaction; Loyalty; Involvement; Kommunikation; Interaktion; Lojalitet; Involvering;

    Sammanfattning : Bakgrund: Massturism och dess utveckling har lett till att människor blivit intresserade av mer än endast sol och bad. Detta har gett förutsättningar för utvecklingen av en ny gren inom turism, nämligen den alternativa turismen. LÄS MER