Sökning: "mindre reklam i tv"
Visar resultat 1 - 5 av 20 uppsatser innehållade orden mindre reklam i tv.
1. Svensk reklam vs. den svenska befolkningen : En kvantitativ och kvalitativ analys av icke-vita karaktärers representation i svensk tv-reklam
Kandidat-uppsats, Jönköping University/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Följande uppsats är en studie i hur svensk reklam representerar icke-vita respektive vita karaktärer. Internationella studier har visat på att det finns stora brister i hur icke-vita representeras i reklamsammanhang medan det gjorts få liknande studier i Sverige. LÄS MER
2. Consumption Behavior of Online Video and Perception of Digital Advertisements among Swedish Millenials
Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Media convergence has led to the integration of different technology and given birth to various OTT services. Audiences have continued to watch more video content online, simultaneously watching less broadcast television. The audiences have embraced OTT services especially because they can watch video content according to their convenience. LÄS MER
3. Kampanjfilmen - en talhandling till folket
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för språkstudierSammanfattning : Politisk reklam i form av kampanjfilmer har sedan 2010 varit ett medieformat svenska partier använder sig av för att nå ut med sina politiska budskap till väljarkåren. I den här uppsatsen analyseras Nya Moderaternas officiella kampanjfilm från 2018 och den har visats i de kommersiella tv-kanalerna inför valet och på så sett nått ut till en bred och varierad målgrupp. LÄS MER
4. Create, maintain and reap the rewards of a social media strategy.
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This report analyzes the effects that social media marketing has on companies who choose to invest in a social media strategy. Previous research has looked at separate parts of a social media strategy, but no holistic view of the entire life cycle of a social media strategy has been created. LÄS MER
5. ICA-Stig har makten? : ICAs reklamfilmer ur ett genusperspektiv
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Abstrakt Syftet med vår undersökning var att studera ICAs reklamfilmer ur ett genusperspektiv. Vi har specificerat oss på om det manliga eller kvinnliga könet framkommer mer eller mindre i filmerna, om det har skett någon förändring kring genusperspektivet från år 2006 till 2016, samt om varorna som finns med i filmerna är mer eller mindre riktade till något av könen. LÄS MER