Sökning: "multimodal kommunikation"
Visar resultat 16 - 20 av 309 uppsatser innehållade orden multimodal kommunikation.
16. Circumventing censorship : a multimodal critical discourse analysis of the Bulgarian satirical newspaper Pras Press
Master-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : This thesis examines the role of political satire in the Bulgarian public sphere through the case of the satirical newspaper Pras Press. The bi-weekly publication is centered around political cartooning and reports on public affairs issues from pop culture to current events. LÄS MER
17. "Döden tänkte jag mig så." : En kritisk analys av två begravningsbyråers webbtexter
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för svenska och flerspråkighetSammanfattning : I den här uppsatsen undersöks två begravningsbyråers externa kommunikation med språkvetenskapliga och multimodala metoder för att belysa vad det är för bild av begravningar som de vill förmedla till sina mottagare. Analysen fokuserar på texernas och bildernas ideationella metafunktion, det vill säga, hur språkliga och visuella resurser används för att konstruera gemensamma bilder och mentala föreställningar om verkligheten. LÄS MER
18. Interactive infographics for communicating sustainability : Use of an interactive infographic in explaining a complex sustainability framework for companies
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : The natural world is under immense and increasing pressure caused by human activity. The adjustment from a state of declining nature to a more sustainable world requires changes of social and economic activities by individuals, societies, and the private sector. LÄS MER
19. Elbilen och den gröna marknadsföringsparadoxen : En kritisk multimodal diskursanalys av elbilsreklam
Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)Sammanfattning : Hur bidrar reklamfilmer till att producera och reproducera klimatdiskurser i samhället? Genom att undersöka tre svenska reklamfilmer som marknadsför elbilar syftar studien till att öka förståelsen för hur reklam samspelar med allmänhetens åsikter om miljöfrågor. De aktuella bilmärkena är Kia, Volkswagen och Volvo. LÄS MER
20. Sustainability and branding: : Sustainability and branding: An analysis of Nike and H&M`s CSRcommunication strategies”
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kommunikation, kvalitetsteknik och informationssystem (2023-)Sammanfattning : Some of the most common threats in society today are climate change, struggling world economies and starving people. Today most consumers seek out sustainable products that are produced under fair conditions. LÄS MER