Sökning: "music teachers"

Visar resultat 26 - 30 av 887 uppsatser innehållade orden music teachers.

  1. 26. Sentence Stress in Songs: The Potential of Using Authentic Songs for Teaching English Sentence Stress to EFL Learners in Swedish Lower-Secondary School

    L3-uppsats, Lunds universitet/Avdelningen för engelska; Lunds universitet/Engelska

    Författare :Teo Mattiasson; [2023]
    Nyckelord :sentence stress; pronunciation teaching; musical instruction; English as a foreign language; English songs; Languages and Literatures;

    Sammanfattning : Using music as a tool for teaching a foreign language has been shown to positively affect the language learning process (Balčytytė-Kurtinienė, 2018; Cañete García et al., 2022; Heidari- Shahreza & Moinzadeh, 2012), and this essay suggests that authentic English songs can be used in the teaching of EFL in lower-secondary school in Sweden to efficiently meet many aspects of the syllabus. LÄS MER

  2. 27. “You can’t construct the mood alone” : Three Brazilian music teachers on teaching in Swedish highereducation.

    Master-uppsats, Örebro universitet/Musikhögskolan

    Författare :Louise Belchior; [2023]
    Nyckelord :Cross-cultural music-making; Brazilian music; immersion studies; cultural competence; insider teacher; higher education; contextual teaching;

    Sammanfattning : This thesis looks into cross-cultural music-making in higher education byexploring the plausible outcomes of the teaching of three Brazilian music teachers thatcame to a Swedish university to teach Brazilian music to Swedish students in theLinnaeus-Palme exchange project between the said university and a Brazilian universityin the 2010s. Through interviews the three Brazilian music teachers have given theirview of the teaching that took place, what they taught and why, and what methods theywere using. LÄS MER

  3. 28. Uppfattningar av det genusbetonade musikklassrummet : En kvalitativ studie om hur genus uppfattas av musiklärare på högstadiet

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Anna Westher; [2023]
    Nyckelord :Gender; gender theory; music education; phenomenography;

    Sammanfattning : The purpose of the present study is to investigate teachers' perceptions of students' construction of gender in the music classroom at lower secondary schools in Sweden, as well as their methods of avoiding normative positions. To study this, gender theory is used, as it was felt to be the most suitable theory for what the essay intends to investigate. LÄS MER

  4. 29. Humor i musikklassrummet : En diskursanalytisk studie om hur musiklärare använder humor som retorisk resurs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Tove Paulin; [2023]
    Nyckelord :humor; the music classroom; discourse psychology; rhetorical resource; video- based observation; humor; musikklassrummet; diskurspsykologi; retorisk resurs; videoobservation;

    Sammanfattning : Syftet med den här studien är att belysa hur humor används i musikklassrummet på estetiska programmet i gymnasiet. Förhoppningen är att bidra till en ökad medvetenhet och djupare förståelse för vilken roll humor spelar i samspelet mellan lärare och elever, hur det kan användas som retorisk resurs i musikundervisningen och diskutera vilken påverkan det har för elevernas förutsättningar för lärande. LÄS MER

  5. 30. En undersökning av digitala verktyg – musiklärares uppfattningar av att använda digitala verktyg i musikundervisning.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för musik och bild (MB)

    Författare :Julius Augustinsson; [2023]
    Nyckelord :Digital tools; secondary school; phenomenography; music education;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate music teachers’ perceptions of digital tools. It also aims to investigate aspects that might be relevant in how music teachers describe their education. The nature of this study is qualitative and in order to collect data for this study the method of interviewing was chosen. LÄS MER