Sökning: "nackdelar med kläder"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden nackdelar med kläder.

  1. 1. Förskollärarens syn på och användande av utomhusmiljön som ett pedagogiskt verktyg

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för utbildningsvetenskap

    Författare :Madeleine Jansson; Mikaela Sjöberg; [2022]
    Nyckelord :Outdoor environment; outdoor activities; pedagogical tool; the environment as a pedagogical tool; preschool teachers; Utomhusmiljö; utevistelse; pedagogiskt verktyg; miljön som pedagogiskt verktyg; förskollärare; förskola; socialt kulturellt lärande; miljön som tredje pedagog;

    Sammanfattning : Denna uppsats syftar till att ta reda på hur förskollärare använder sig av utomhusmiljön som ett pedagogiskt verktyg. För att ta reda på detta har intervjuer genomförts med sex förskollärare från sex olika förskolor. LÄS MER

  2. 2. Hyra kläder : utforskar den erfarna konsumentens upplevelser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Kathrin Karlsson; Matilda Sandberg; [2021]
    Nyckelord :Collaborative Consumption; Clothing Rentals; Consumer Experiences; Social Exchange Theory; Kollektiv Konsumtion; Kläduthyrning; Konsumentupplevelsen; Social Exchange Theory.;

    Sammanfattning : Att hyra kläder är ett fenomen som fått ökat intresse de senaste åren. Inte minst i forskningen där det visat sig komma med miljömässiga fördelar. Kläduthyrning är en form av cirkulär ekonomi och ett svar på textilindustrins negativa miljöpåverkan och dess linjära arbetssätt. LÄS MER

  3. 3. Varumärkessamarbeten, ett stöd eller del i en långsam död? : En kvantitativ studie av mer och mindre modemedvetna konsumenters upplevelser av H&M:s partnervarumärke samt framgångsfaktorer för lyckade samarbeten.

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Matilda Lind; Karin Lönnberg; Emma Peres; [2020]
    Nyckelord :Co-branding; fast-fashion; luxury brands; H M; Co-branding; fast-fashion; lyxvarumärke; H M;

    Sammanfattning : Varumärket har sedan många år tillbaka utgjort en viktig strategisk resurs för många företag. I dagens samhälle råder en tuff modemarknad med många aktörer som slåss om kundens intresse. Det är därför viktigt att företagen sticker ut ur mängden och differentierar sig. LÄS MER

  4. 4. Svenska konsumenters syn på secondhandkläder : Fördelar och nackdelar med secondhandkläder

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :Sara Bohlin; [2019]
    Nyckelord :Second-hand clothes; second-hand; traditionally made clothes; clothes; environmentalism; price sensitivity; need for uniqueness; fashion involvement; need for status; perception of contamination; Secondhandkläder; secondhand; traditionellt tillverkade kläder; kläder; miljömedvetenhet; prismedvetenhet; behov av att vara unik; modeintresse; behov av att visa status upplevelse av ofräschhet;

    Sammanfattning : Datum: 26:e juni 2019 Nivå: C-uppsats, i företagsekonomi, specialisering marknadsföring. Institution: Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle - Luleå Tekniska Universitet Författare: Sara Bohlin Handledare: Maria Ek Styvén Titel: Fördelar och nackdelar med att konsumera secondhandkläder Nyckelord: Secondhandkläder, secondhand, traditionellt tillverkade kläder, kläder, miljömedvetenhet, prismedvetenhet, behov av att vara unik, modeintresse, behov av att visa status upplevelse av ofräschhet. LÄS MER

  5. 5. Hållbara textilier : En jämförelse mellan viskos och polyester

    Kandidat-uppsats, KTH/Energiteknik

    Författare :Hanna Haglund; Malin Åselius; [2017]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : I detta kandidatexamensarbete inom hållbar energiteknik görs en jämförelse av de två textilierna polyester och viskos. Energianvändning, kemikalieomsättning och kostnad analyseras och resultatet jämförs sedan med hjälp av en SWOT-analys.Polyester är den vanligaste syntetfibern och är ett material som används i många av våra kläder. LÄS MER