Sökning: "netflix marknadsföring"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden netflix marknadsföring.

  1. 1. Judging Books by Their Cover: A quantitative study on how media consumption influences purchase decision for culturally acclaimed books

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Casiana Oancea; Ashwathi Pillai; [2023]
    Nyckelord :Customer behaviour; Purchase intention; Media consumption; Book purchase intention;

    Sammanfattning : This thesis investigates book readers and factors that affect their purchase intention towards physical books with different attributes. Books have a vast variety which makes them attractive to a lot of different personalities. LÄS MER

  2. 2. Filmaffischer VS thumbnail-bilder : Jämförande analys av filmaffischers och Netflix thumbnail-bilders förmåga att genom grafiska element visuellt kommunicera genre och handling

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Daniel Petersson; [2021]
    Nyckelord :algoritmer; filmaffisch; format; genretillhörighet; grafisk design; paratext; semiotik; thumbnail-bilder; visuell kommunikation;

    Sammanfattning : Streaming av film är populärare än någonsin. År 2021 nådde streamingtjänsten Netflix fler än 200 miljoner användare världen över. Det som fångar kundens uppmärksamhet för en film/serie på Netflix är thumbnail-bilden. LÄS MER

  3. 3. Netflix and Polluting? : En studie om datakonsumtionens negativa klimatpåverkan och hur en marknadsföringskampanj kan påverka 16-25 åringar till att göra hållbara digitala val

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Kajsa Leimar; Linda Clavertz; [2021]
    Nyckelord :Data consumption; Climate change; Green Data; Marketing; Social Media; Intervention; Prototype; Datakonsumtion; Digitalisering; Klimatpåverkan; Grön Data; Marknadsföring; Sociala Medier; Intervention; Prototyp;

    Sammanfattning : Some of today’s most popular digital platforms do not have any environmental policies. The growing volume of their data consumption contributes to an increase in environmental emissions. Young adults between the ages of 16-25 are the most frequent users of these platforms. LÄS MER

  4. 4. Ljudboken - en flykt för (främst) den unga vita kvinnan : En semiotisk analys av Storytels marknadsföring ur ett intersektionellt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Media- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Linnéa Engström; Oscar Dreyer; Alexandar Miodrag; [2018]
    Nyckelord :marknadsföring; storytel; ljudbok; ljudbokstjänst; intersektionalitet; genus; semiotik;

    Sammanfattning : I och med digitaliseringen har fenomenet streaming vuxit fram. Nu behövs inte längre separata medier för att kunna ta del av musik, film och tv etc. Man behöver inte heller äga eller ha fysisk tillgång till skivan eller filmen. Allt finns samlat på en och samma plattform. LÄS MER

  5. 5. Reining the Power of Big Data: A Study of How Big Data Affects Business Model Development in the Swedish TV-industry

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sam Ekman; Karl Rystadius; [2015]
    Nyckelord :Big Data; Business Models; Business Model Innovation; Innovation; Broadcasters;

    Sammanfattning : Companies have always been collecting data, but during recent years technological advancement has allowed them to store and analyze quantities of data that earlier was unimaginable. The age of BIG DATA has come. Big data has reformed how companies look at their market, evaluate their business and analyze their customers. LÄS MER