Sökning: "offentlig upphandling media"
Visar resultat 6 - 10 av 11 uppsatser innehållade orden offentlig upphandling media.
6. Värdering av krav vid upphandling av IT-system inom offentlig sektor
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : Upphandlingar för införande av nya IT-system inom offentlig sektor omfattas i Sverige av Lagen om offentlig upphandling. Denna lag tvingar den upphandlande myndigheten att välja ett av två direktiv för att utse ett vinnande anbud, det ekonomiskt mest fördelaktiga eller det med lägst pris. LÄS MER
7. Mat och måltid inom äldreomsorg : en studie om mat och måltidens betydelse med utgångspunkt i äldres måltidssituation i Gävleborg
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Den offentliga måltiden är den huvudsakliga matförsörjningen till Sveriges invånare inom vård, skola och omsorg. En stor del av detta utgörs av mat inom äldreomsorgen. Inom äldreomsorgen finns problem med undernäring och svinn av mat idag. LÄS MER
8. Upphandling av en e-tjänst i offentlig sektor : En fallstudie av ÖstgötaTrafiken och införandet av en mobil e-tjänst
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling; Filosofiska fakultetenSammanfattning : Offentliga e-tjänster ska syfta till att förenkla ärenden, för verksamheten, men framförallt för dess användare. Det finns dock offentliga e-tjänster efter vars införande denna effektivisering inte skett. LÄS MER
9. Offentlig och privat etisk upphandling - En explorativ jämföresle
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Gräsrotsorganisationer, även kallad Non Governmental Organizations (NGO), och media har på senare år inte bara riktat uppmärksamhet mot multinationella företag, utan även den offentliga verksamhetens konsumtion har granskats. Det har medfört en samhällsdebatt att etiskt ansvar berör även offentlig upphandling. LÄS MER
10. I informationens kölvatten - Kostchefers användning av fisk- och miljöinformation
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kost- och idrottsvetenskapSammanfattning : Information om fisk och miljö kommer från många olika avsändare, via en mängd medier och uppfattas på olika sätt av mottagaren. För kostchefer, som ofta är inblandade i upphandlingsarbetet, väljs livsmedel utifrån den information som nått dem. LÄS MER