Sökning: "olika kundtyper"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden olika kundtyper.

  1. 1. Assessing cost-efficiency in a distribution network with different degrees of centralization : A case study at a Swedish pharmaceutical company

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Adam Thillberg; [2022]
    Nyckelord :Distribution network; Centralization; Cost-efficiency; Distributionsnätverk; Centralisering; Kostnadseffektivitet;

    Sammanfattning : The supply chain is multilateral concept, involving all actors partaking in fulfilling customer requests. Within the supply chain, the outbound distribution network is key for achieving profitability as it has a direct effect on supply chain costs and on customer value. LÄS MER

  2. 2. Churn inom SaaS : En fallstudie om betydelsefulla kundattribut inom ett SaaS-företag med B2B kunder

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Filip Jonson; Love Hedvall; [2021]
    Nyckelord :Churn; SaaS; CRISP-DM; General customer attributes; Behavioral customer attributes; Churn; SaaS; CRISP-DM; Generella kundattribut; Beteendekundattribut;

    Sammanfattning : Software as a service (SaaS) är en affärsmodell som syftar till att användaren prenumererar på en mjukvara Mjukvaran levereras över internet vilket medför att användaren inte behöver tänka på mjukvaruuppdateringar och driftunderhåll av servrar. Churn innebär att användaren avslutar sin prenumeration hos ett företag och därmed slutar vara kund. LÄS MER

  3. 3. En sömlös upplevelse - från recept till färdig rätt : En kvantitativ studie om omnikanalers påverkan på kundbeteende i livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Elin Andersson; Rebecca Neilan; Vilma Nordén; [2017]
    Nyckelord :Omnichannel; omnishopper; value; loyalty; hedonism; utilitarism; involvement; shopping motives; Omnikanal; omnishopper; värde; lojalitet; hedonism; utilitarism; engagemang; shoppingmotiv;

    Sammanfattning : Problemformulering: Digitaliseringen har bidragit till utökad kanalanvänding i kundens köpprocess och har medfört att kunder ställer krav på att upplevelsen ska vara likartad i samtliga kanaler. Det är integreringen mellan kanaler som skapar omnikanaler. LÄS MER

  4. 4. Attityder till hållbarhet : en kvantitativ studie av ett modeföretags kunder

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Charlotta Brorsson; Emelie Lorin; [2012]
    Nyckelord :konsumenttyper; attitudes; sustainability; consumer types; sustainability communication; attityder; hållbarhet; hållbarhetskommunikation;

    Sammanfattning : Medvetenheten kring hållbarhet har ökat och blivit allt viktigare både för kunder men också för samhället i stort. Därför har också vikten för företag att kommunicera sitt hållbarhetsarbete ökat. LÄS MER

  5. 5. En branschstudie om livsmedelsbranschen

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Claes Lennesiö; Fredrik Gustafsson-Forsberg; [2012]
    Nyckelord :Food industry; Store; Grocery stores; Marketing; Consumer; Consumer behavior; Branschstudie; Livsmedelsbranschen; Butik; Marknadsföring; Konsument; Köpbeteende;

    Sammanfattning : I denna branschstudie gällande livsmedelsbutiker, kommer vi att beröra hur butiker kan marknadsföra sig samt vilka faktorer som spelar störst roll vid kundernas val av butik. För att kunna klargöra detta, kommer vi att använda oss av teorier så som Porters fem konkurrenskrafter samt vissa skolformer utifrån boken Marketing Theory av Jagdish N. LÄS MER