Sökning: "onlinespel beroende"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden onlinespel beroende.

  1. 1. Onlinespel skapat med fokus på social interaktion

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för data- och informationsteknik

    Författare :Marcus Axelsson; Jakob Fihlman; Samuel Ivarsson; Elin Nilsson; Jesper Setterström; Tina Samimian Tehrani; [2021-09-14]
    Nyckelord :samarbete; speldesign; spel; barn;

    Sammanfattning : Projektets syfte var att skapa ett digitalt spel som uppmuntrar till samarbete mellan spelarna. Spelet är framtaget för att spela i lag om fyra där nyckeln för att lyckas är tätt samarbete. Metoden som använts i detta projekt är uppdelad i tre större block, förstudie, designprocess och utvecklingsprocess. LÄS MER

  2. 2. 21:a Århundradets TV-Spelskultur: Vilka är Onlinespelens framgångsfaktorer?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för informatik; Lunds universitet/Ekonomihögskolan

    Författare :Mikael Hatakka; Richard Hultén; Marcus Petersson; [2010]
    Nyckelord :Xbox-live; Call of Duty; World of Warcraft; kommunikation; sociala relationer; Onlinespel; spelberoende; roller.; statussystem; Cultural Sciences;

    Sammanfattning : Onlinespel blir allt mer populära världen över och spel som spelas offline överges för dessa spel. Syftet med denna rapport är att beskriva varför just denna typ av spel fascinerar allt fler människor. Rapporten avser att besvara denna fråga genom att presentera en kvalitativ undersökning som vi genomfört utifrån spelarnas synvinkel. LÄS MER

  3. 3. "Man måste ju typ lära sig, annars går det inte" : World of Warcraft och lärande av engelska

    Kandidat-uppsats, Pedagogiskt arbete

    Författare :Johanna Astrén; [2010]
    Nyckelord :Andraspråksinlärning; Elevinflytande; Engelska; Fritidsengelska; Interaktion; MMORPG; Onlinespel; Språkdidaktik; World of Warcraft;

    Sammanfattning : Det här examensarbetet har sin utgångspunkt i elevernas intresse av att spela onlinespelet Word of Warcraft (WoW) vilket har lett fram till en undersökning om spelets eventuella påverkan på elevernas färdigheter i engelska, och hur den i så fall ser ut. Eftersom spelet inte finns på svenska är de flesta spelarna beroende av sina färdigheter i engelska för att kunna förstå och göra sig förstådd i spelet. LÄS MER

  4. 4. Vad anser du vara en verklighet? : Kan en virtuell värld vara en verklighet?

    Magister-uppsats, Matematiska och systemtekniska institutionen

    Författare :Johanna Ljunggren; Maria Fredriksson; [2006]
    Nyckelord :Reality; Internet; Communication; World of Warcraft; Addiction; Verklighet; Internet; Kommunikation; World of Warcraft; Beroende;

    Sammanfattning : Contents: The evolution of today’s computer influenced society has taken giant steps towards virtual reality, game addictions and the possibility of not having to meet the people we communicate with. What is a reality today? To give a more concrete image of our question we’ve chosen the online game World of Warcraft as an example and to describe our connection to an alternative reality. LÄS MER