Sökning: "physics in the preschool curriculum"

Visar resultat 1 - 5 av 8 uppsatser innehållade orden physics in the preschool curriculum.

  1. 1. Farm-based education : can farms and farm animals contribute to learning in accordance with the school curriculum and syllabi?

    Master-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Malin Larsson; [2022]
    Nyckelord :farm-based education; educational farms; experiential learning; embodiment; embodied learning; outdoor education; animal-assisted education;

    Sammanfattning : There seems to be something missing in the modern school. An increasing number of students face difficulties in the traditional classroom setting, some cannot attend school at all, and a worrying number of students fail to leave school with approved grades, with potentially detrimental effects on their future lives. LÄS MER

  2. 2. Pedagogers uppfattningar om fysikundervisning i förskolan : En enkätstudie om hur pedagoger i en medelstor kommun i Mellansverige undervisar i ämnet fysik

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Emelie Amcoff; Valdete Sejdiu Seferi; [2022]
    Nyckelord :Physic education in preschool; physics in the preschool curriculum; physical phenomena; prerequisites for physics education; the competence of educators.; Fysikundervisning i förskolan; fysik i förskolans läroplan; fysikaliska fenomen; förutsättningar för fysikundervisning; pedagogers kompetens;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate how educators in preschool view teaching physics and how it is carried out together with the children. To find out about this, the study has been conducted with help of digital questionnaires where all educators in a medium-sized municipality in central Sweden have been given the opportunity to answer. LÄS MER

  3. 3. Fysik och hållbar utveckling i förskolan : Handlingskompetens för samhällets yngsta medborgare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Sofie Berglund; Katarina Granqvist; [2021]
    Nyckelord :Action competence; education; physics; preschool; sustainable development.; Förskola; fysik; handlingskompetens; hållbar utveckling; undervisning.;

    Sammanfattning : The purpose of the study is to contribute with more knowledge about how  preschool educators experience children’s influence in relation to the preschool's curriculum goals regarding physics and sustainable development. The study method consists of two sub-studies, a questionnaire survey and an interview study. LÄS MER

  4. 4. Förskolans fysik : En studie om förskollärares uppfattningar om fysik i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Nathalie Johansson; [2021]
    Nyckelord :competence development; physics; preschool; quality assurance; resources; fysik; förskola; kompetensutveckling; kvalitetssäkring; resurser;

    Sammanfattning : Studien har sin bakgrund i förskolans förändrade uppdrag kring det naturvetenskapliga ämnet fysik och den bristande kvalitet på fysikundervisning som Skolinspektionens rapporter visat. Syftet med studien är att bidra med mer kunskap om vilka uppfattningar förskollärare har kring förskolans fysik och vilka likheter och skillnader som går att urskilja i dessa. LÄS MER

  5. 5. Barns utforskande av fysikaliska fenomen på kullar : En design-baserad studie om barns utforskande av friktion.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Emma Österdahl; [2019]
    Nyckelord :Exploring; friction; interaction; physics in preschool; working with verbs.; Arbeta med verb; friktion; fysik i förskolan; interaktion; utforskande.;

    Sammanfattning : The aim of the study is to provide knowledge about how children explore, understand and reason about the physical phenomenon of friction. This study have been based on the younger children’s exploring. LÄS MER