Sökning: "politisk influencer marketing"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden politisk influencer marketing.

  1. 1. För fri opinionsbildning och rättvisa val : En experimentell studie om effekten av transparensmeddelanden vid politisk reklam

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Caroline Dahlén; Tilda Oltegen; [2022]
    Nyckelord :credibility; transparency; critical thinking; influencers; political advertising; experiment; trovärdighet; transparens; kritiskt tänkande; influencers; politisk reklam; experiment;

    Sammanfattning : Influencers has developed to be our times opinion leaders and social media has become an arena for political information and discussion. In the most recent years they’ve also become an important part of our current political parties' marketing strategies. This has opened up both great opportunities as well as challenges. LÄS MER

  2. 2. Influencers i politiken : En kvantitativ enkätstudie och en kvalitativ multimodal analys av politisk influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/JMK

    Författare :Emmie Karlsson; Alice Dahlgren; [2019]
    Nyckelord :politisk kommunikation; influencer marketing; politisk influencer marketing; deltagarkultur; trovärdighet; transparens; opinion;

    Sammanfattning : Under valåret 2018 har vi kunnat se politikers nära kontakt med influencers på sociala medier. Valrörelsen på Instagram har bestått av influencers och politikers förklädda relationer. En potentiell problematik för de båda aktörernas transparens och trovärdighet. LÄS MER

  3. 3. Låt influencers utbilda och inte påverka : En kvalitativ studie om politisk förtroende & samarbeten på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet

    Författare :Fanny Jansson; Oliver Paschetto Jensin; [2019]
    Nyckelord :Politics; Influencers; First-time voters; Confidence; Youth Associations; Social media; Politik; Influencers; Förstagångsväljare; Förtroende; Ungdomsförbund; Sociala medier;

    Sammanfattning : Political actors and parties have, during the parliamentary elections 2018, marketed themselves in a different way than before. Many influential people on social media who have a younger audience have been involved in the electoral movement and tried to make the "most important" issues easier to understand. LÄS MER

  4. 4. Politisk influencing

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Per Allert; Wendela Wennström; [2018]
    Nyckelord :Political influencing; influencer marketing; political communication; opinion leaders; party leaders; agenda setting; social cognitive; third party endorsement; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine the new and unexplored phenomenon political influencing from a recipient perspective. The phenomenon of Swedish party leaders being visible in influencers’ channels has increased and become more common, especially before the Swedish parliamentary elections in 2018. LÄS MER