Sökning: "marknadsföring sport varumärken"

Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden marknadsföring sport varumärken.

  1. 1. Björn Borg slår ett slag för sportkläder : En studie om marknadskommunikation i samband med varumärkesutvidgning för modeföretag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF); Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Pontus Andersson; Mattias Sjöö; [2017]
    Nyckelord :Varumärke; varumärkesutvidgning; marknadskommunikation; marknadsföring; digital marknadsföring; identitet; image; differentiering; sociala medier; influencers.;

    Sammanfattning : Titel: Björn Borg slår ett slag för sportkläder. Författare: Pontus Andersson och Mattias Sjöö Institution: Ekonomihögskolan vid Linnéuniversitetet. Program: Civilekonomprogrammet Kurs: 4FE63E - Examensarbete i marknadsföring för Civilekonomprogrammet 30hp. LÄS MER

  2. 2. Merchandise påverkan för överlevnad : En studie om hur svenska hockey- och fotbollsklubbar går tillväga för att överleva

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Carl-Johan Ingelström; Anton Wase; [2016]
    Nyckelord :Sport marketing; Sponsorship; Brand; Merchandise; Sportfans; Spectators; Sport management; Sport; Sport teams; Allsvenskan; SHL; Soccer; Ice-hockey; Sportmarknadsföring; Sponsorer; Varumärken; Merchandise; Fans; Sport management; Sport; Klubblag; Allsvenskan; SHL; Fotboll; Hockey;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att kartlägga hur klubblag med försäljning av merchandise går tillväga för att överleva på en ständigt utvecklande och konkurrerande marknad.Metoden är av kvalitativ abduktiv forskningsansats där djupintervjuer med svenska klubblag ligger till grund för empirin. LÄS MER

  3. 3. Varumärken i idrottsgymnasiers marknadsföring - Vilka passar din idrott bäst?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ludvig Stavervik; Tomas Westerbrand; [2015]
    Nyckelord :Gy 2011; Online marketing; Education; Brands; Personal brands;

    Sammanfattning : The upper secondary school 2011 (Gy 2011) was a reform which created large changes in the Swedish educational system. One of the major changes was the requirement of certification for sport schools. Schools in Sweden have historically used sports in their marketing, this opportunity was impaired by the reform. LÄS MER

  4. 4. Varumärken : en studie om idrottsföreningar under starka klubbvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper; Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Pontus Björn; Joel Grandell; [2013]
    Nyckelord :Branding; Sport marketing; Strong brands; Branding; Sports; Marketing; Strong brands; Varumärken; Idrott; Marknadsföring; Starka klubbvarumärken;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this paper is to study how important brand belonging can be for sport clubs.Method: The method for the empirical research is based on qualitative interviews. The data then gets compared and connected with relevant brand and marketing theories. LÄS MER

  5. 5. AppleTM 1 - 0 Allsvenskan : En uppsats om varumärken och fotboll i en föränderlig värld

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS; Högskolan i Kalmar/Handelshögskolan BBS

    Författare :Andreas Fabbeke; Johan Norin; [2009]
    Nyckelord :Brand; Branding; Marketing; Communication; Service Management; Segmentation; Relations; Football; Soccer; Varumärke; Fotboll; Varumärkesbyggande; Marknadsföring; Service Management; Sport; Relationer och sponsorer; Marknadskommunikation; Kommunikation; Segmentering och målgrupp; Image och identitet;

    Sammanfattning : The purpose of this essay is to analyse and understand how branding can take place in a football organisation. Football clubs have for a long time been seen as non-profit organisations but since money have become a main factor also in football these days the organisations are more or less turning in to commercial businesses. LÄS MER