Sökning: "Integrerad varumärkeskommunikation"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Integrerad varumärkeskommunikation.
1. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER
2. Are you talking to me? - En studie om hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)Sammanfattning : Detta är ett examensarbete vid fakulteten Teknik och Samhälle på Malmö Högskola. Syftet med denna uppsats är att bidra med kunskap gällande hur konsumenter reagerar på ett företags kanalanpassade och icke integrerade kommunikation i olika mediekanaler. LÄS MER
3. Promoting sustainability through corporate branding : a case study of the Sustainable Brand Index
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Sustainability is now on the agenda of most companies and organisations in Sweden. The growing interest in corporate sustainability has led to that both the academic field and the business industry have taken initiatives to define, quantify and measure sustainability (Artiach et al., 2010). LÄS MER
4. In Nudge we trust- En kvalitativ studie om Systembolagets digitala nudging
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : The purpose of this study is to generate knowledge concerning how digital nudg-ing functions as an integrated part of Systembolaget’s marketing communication. The study intends to clarify the difficulties following an integration of digital nudging since it may hinder an organization’s trust building. LÄS MER
5. Strategisk Varumärkeskommunikation : Hantering av gapet mellan identitet och image
Magister-uppsats, Ekonomiska institutionenSammanfattning : Bakgrund: Ett problem vid varumärkeshantering är att det vanligen finns ett gap mellan varumärkesidentiteten och varumärkesimagen. Gapet förklaras, i den traditionella litteraturen, av bristen på tid, kunskap och resurser. LÄS MER