Sökning: "integrated brand communications"
Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden integrated brand communications.
1. Kontroll i Kaoset - En Fallstudie på Oatlys Kris- och Kommunikationsstrategier
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Research questions: How do internal and external crisis communication interact with each other and how does this play a role in crisis management in companies that apply brand activism? Purpose: The purpose of this essay is to gain a deeper understanding of how internal and external crisis communication affect each other and how the interaction between these affect the company's crisis management. Methodology: The choice of methodology that was made was based on a hermeneutic research strategy, together with a qualitative research strategy. LÄS MER
2. Fatta Galoppen - Syns du inte, finns du inte! : En kvalitativ fallstudie om hur en sportorganisation kan skapa ett starkare varumärke.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Problembakgrund: Sportorganisationer, lag och atleter har allt mer börjat ses som varumärken. Precis som att ett varumärke anses vara den absolut mest värdefulla tillgången för ett företag, är det en minst lika värdefull tillgång för sportorganisationer. LÄS MER
3. Speaking About Voice : A Study on Communicating Brand Personality Through Virtual Assistants
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Problematization: Earlier research on brand communication emphasize the importance of communicating a brand consistently throughout all marketing channels and media. Virtual assistants (VAs) are a new marketing media and a relatively new technology with which a brand can communicate with customers. LÄS MER
4. Sminkat ansvar : Relationshantering på sociala medier
Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : I samband med att dagens konsumenter blir allt mer medvetna om de globala, sociala och miljömässiga konsekvenser som vår konsumtion medför, har det på senare år ställt större krav ett på företagens arbetssätt mot ett mer hållbart och etiskt verksamhetsutövande. Av denna anledning har företagens ansvarstagande för miljön och samhället blivit en central fråga i företagsekonomiska diskussioner, även känt som Corporate Social Responsibility (CSR). LÄS MER
5. Reaching Generation Z : A qualitative study examining marketing communication channels for targeting Generation Z to establish brand awareness
Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Brand awareness and its establishment among consumers has been a central theme in previous research on marketing as it is proven to indirectly induce purchase. It is thus seen as crucial for marketers to establish brand awareness. However, a research gap is apparent in regard to creating brand awareness among Generation Z. LÄS MER