Sökning: "poolia"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet poolia.
1. Beyond the logo: the role of branding in B2B services : A case study on the perceptions of the influence of branding in the purchase of recruitment services
Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella HandelshögskolanSammanfattning : Background: In the last decade, digitalisation and globalisation have intensified competition and customer power, making price and quality minimum requirements rather than differentiators. As a result, branding has become crucial in the B2B context for creating competitive advantage and customer loyalty. LÄS MER
2. ”Var dig själv, men…” : En kvalitativ studie av könsnormer så som de uttrycks i tips inför arbetsintervjuer
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : I den här kvalitativa netnografiska studien analyseras råd och tips inför arbetsintervjuer riktade till män respektive kvinnor. Datamaterialet kommer från online-forumen Flashback och Familjeliv men även från artiklar med tips från bemanningsföretagen Poolia och Monster, Arbetsförmedlingen, tidningen Karriär och fackförbundet Unionen. LÄS MER
3. Vem är företaget? : En studie om identitetsprocesser i en postmodern tid
Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Vår tid präglas av valmöjligheter, kunskap och reflexivitet där människans identitetsprocess tyck relatera till livsstilsplanering. Syftet för denna studie är att undersöka hur utvalda företag genom sina hemsidor uttrycker och presenterar en identitet kopplad till företaget. LÄS MER
4. Nyckeltal - nyckeln till strategin?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning Syfte: Vårt syfte med föreliggande uppsats är att beskriva och analysera bemanningsföretagens användning av nyckeltal samt hur dessa är kopplade till företagens strategi. Metod: I vår fallstudie av bemanningsbranschen har vi använt oss av semistrukturerade intervjuer för att inhämta kunskap som vi sedan med hjälp av sekundärdata i form av böcker och vetenskaplig litteratur har analyserat för att komma fram till ett resultat. LÄS MER
5. Tjänsteförsäljning företag-till-företag - En studie på bemanningsbranschen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Tjänsteförsäljning företag-till-företag – En studie på bemanningsbranschen Seminariedatum: 2011-01-14 Ämne/kurs: FEKP01, Strategi, Examensarbete magisternivå, 15 hp Författare: Karolin Jönsson och Amelie Larsson Handledare: Ola Mattisson Fem nyckelord: Tjänsteförsäljning, bemanningsföretag, tjänstekvalitet, relationer, flexibilitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en teoretisk referensram för att beskriva och analysera centrala faktorer vid tjänsteförsäljning företag-till-företag. LÄS MER