Sökning: "poolia"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade ordet poolia.

  1. 1. Beyond the logo: the role of branding in B2B services : A case study on the perceptions of the influence of branding in the purchase of recruitment services

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Simone Johansson; Alva Thiel; Jennie Wallin; [2023]
    Nyckelord :B2B buying behaviour; Branding; Service industry; Service branding;

    Sammanfattning : Background: In the last decade, digitalisation and globalisation have intensified competition and customer power, making price and quality minimum requirements rather than differentiators. As a result, branding has become crucial in the B2B context for creating competitive advantage and customer loyalty. LÄS MER

  2. 2. ”Var dig själv, men…” : En kvalitativ studie av könsnormer så som de uttrycks i tips inför arbetsintervjuer

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Agnes Blom Bringlöv; [2016]
    Nyckelord :arbetsintervju; netnografi; impression management; könsnormer;

    Sammanfattning : I den här kvalitativa netnografiska studien analyseras råd och tips inför arbetsintervjuer riktade till män respektive kvinnor. Datamaterialet kommer från online-forumen Flashback och Familjeliv men även från artiklar med tips från bemanningsföretagen Poolia och Monster, Arbetsförmedlingen, tidningen Karriär och fackförbundet Unionen. LÄS MER

  3. 3. Vem är företaget? : En studie om identitetsprocesser i en postmodern tid

    Kandidat-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Rebecca Lindvall; [2012]
    Nyckelord :företagsidentitet; organisational identity; reflexivitet; identitetsprocess; roll; idealisering; fasad; symbol; tillhörighet;

    Sammanfattning : Vår tid präglas av valmöjligheter, kunskap och reflexivitet där människans identitetsprocess tyck relatera till livsstilsplanering. Syftet för denna studie är att undersöka hur utvalda företag genom sina hemsidor uttrycker och presenterar en identitet kopplad till företaget. LÄS MER

  4. 4. Nyckeltal - nyckeln till strategin?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mikael Svensson; Rebecca Wihlborg; Elin Persson; [2011]
    Nyckelord :Bemanningsföretag; Strategi; Styrning; Nyckeltal; Mått; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Syfte: Vårt syfte med föreliggande uppsats är att beskriva och analysera bemanningsföretagens användning av nyckeltal samt hur dessa är kopplade till företagens strategi. Metod: I vår fallstudie av bemanningsbranschen har vi använt oss av semistrukturerade intervjuer för att inhämta kunskap som vi sedan med hjälp av sekundärdata i form av böcker och vetenskaplig litteratur har analyserat för att komma fram till ett resultat. LÄS MER

  5. 5. Tjänsteförsäljning företag-till-företag - En studie på bemanningsbranschen

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karolin Jönsson; Amelie Larsson; [2011]
    Nyckelord :Tjänsteförsäljning; bemanningsföretag; tjänstekvalitet; relationer; flexibilitet.; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Tjänsteförsäljning företag-till-företag – En studie på bemanningsbranschen Seminariedatum: 2011-01-14 Ämne/kurs: FEKP01, Strategi, Examensarbete magisternivå, 15 hp Författare: Karolin Jönsson och Amelie Larsson Handledare: Ola Mattisson Fem nyckelord: Tjänsteförsäljning, bemanningsföretag, tjänstekvalitet, relationer, flexibilitet. Syfte: Syftet med denna uppsats är att skapa en teoretisk referensram för att beskriva och analysera centrala faktorer vid tjänsteförsäljning företag-till-företag. LÄS MER