Sökning: "produkt media intervju"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden produkt media intervju.
1. Valet av ett köp! : En studie om konsumenters köpbeteende i samband med influencer marketing.
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : The purpose of this study is to investigate how attitude and credibility have an impact on consumers' buying behavior in connection with influencer marketing. Thus, the study aims to investigate which of the phenomena influencer marketing and WoM are reported to affect consumers' buying behavior to the highest degree. LÄS MER
2. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknikSammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER
3. Varumärkesbyggnad med begränsade resurser : en fallstudie av Jannelunds gård
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Handel med utlandet ger konsumenter i Sverige ökat utbud och fler valmöjligheter av livsmedelsprodukter. Lantbruksföretag i Sverige möter därmed en hårdare konkurrens och behovet av att diffrentiera sig från andra producenter och säljare blir större. LÄS MER
4. Fråga mig! En trygg bildmanual alltid till hands.
Kandidat-uppsats, Akademin för innovation, design och teknikSammanfattning : Technology has grown rapidly in recent years. At present, almost all social interaction are through computers and telephones. It is, however, not everyone who can manage these media. This applies mostly to elderly people who have not kept pace with technological developments. LÄS MER
5. Att kommunicera och utforma ett erbjudande : en studie av företaget GANT
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : I dag blir det allt mer viktigt för modeföretagen att sticka ut och komma med annorlunda erbjudanden för att kunna konkurrera med de andra modeföretagen som finns på marknaden. Konsumtionen har blivit en livsstil och vi skapar vår identitet och personlighet genom den. LÄS MER