Sökning: "pupil tasks"

Visar resultat 1 - 5 av 49 uppsatser innehållade orden pupil tasks.

  1. 1. Ett, två, tre - alla ska mé : Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen.

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för skolutveckling och ledarskap (SOL)

    Författare :Josefin Lindoff; Camilla Riishøj; [2023]
    Nyckelord :adaptations; prerequisite for learning; special education teacher; early literacy; accessible learning environment; Anpassningar; förutsättning att komma till lärande; speciallärare; tidig läsinlärning; tillgänglig lärmiljö;

    Sammanfattning : Riishøj, Camilla och Lindoff, Josefin (2023). Ett, två, tre - alla ska mé. Effekten av den tillgängliga lärmiljön med koppling till den tidiga läsinlärningen. Speciallärarprogrammet, Institutionen för skolutveckling och ledarskap, Fakulteten för lärande och samhälle, Malmö universitet, 90 hp. LÄS MER

  2. 2. Digitala lärresurser i problemlösningsundervisningen : En kvalitativ undersökning om matematiklärares uppfattningar om digitala lärresurser i problemlösningsundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)

    Författare :Maria Crepulja; Sofia Larsson; [2023]
    Nyckelord :Digital resources; problem-solving; problem-solving teaching; teacher’s digital competence; TPACK-framework; primary school teachers 4-6; Digitala lärresurser; problemlösning; problemlösningsundervisning; lärares digitala kompetens; TPACK- ramverket; grundskollärare 4–6;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur matematiklärare beskriver digitala lärresursers användbarhet i sin problemlösningsundervisning. För att undersöka detta har flera kvalitativa semistrukturerade intervjuer genomförts. LÄS MER

  3. 3. Från elev till medborgare : En läromedelsanalys av hur demokratiuppdraget framställs i läromedel för samhällskunskapsämnet åk 4–6

    Master-uppsats, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Olivia Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Textbooks; Citizenship Education; civics; grades 4–6; Läromedel; demokratiuppdraget; samhällskunskap; årskurs 4–6;

    Sammanfattning : Students should be given the opportunity to learn about, through, and for democracy in order to be able to act in the present and the future. In the subject of social studies, students should be given the opportunity to develop factual knowledge about democracy, and this should be done through democratic methods. LÄS MER

  4. 4. Digitala läromedel i algebraundervisningen : En kvantitativ innehållsanalys av elevuppgifter i årskurs 6

    Magister-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för hälsa, natur- och teknikvetenskap (from 2013)

    Författare :Felicia Jalminger; Emelie Svensson; [2023]
    Nyckelord :Digital curriculum materials; pupil tasks; school year 6; algebraic teaching; content analysis; interactivity; multimodality; feedback; Digitala läromedel; elevuppgifter; årskurs 6; algebraundervisning; innehållsanalys; interaktivitet; multimodalitet; återkoppling;

    Sammanfattning : Dagens samhälle blir mer digitaliserat för varje år som går och skolan följer den utvecklingen; därmed ökar digitaliseringen och användandet av digitala läromedel även i skolan. Därför är undersökningen relevant för den nutida skolans utveckling. LÄS MER

  5. 5. Geometriska begrepp i digitla läromedel : En innehållsanalys av digitala läromedel kopplat till lågstadiet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Sandra Örtlund; Ive Johansson; [2022]
    Nyckelord :Digital learning materials; geometry; primary school; conceptual ability.; Digitala läromedel; begreppsförmåga; geometri; lågstadiet;

    Sammanfattning : Abstract Skolverket (2019) writes in the mathematical intent that the pupil shall be given opportunities to investigate mathematical concepts with the use of digital tools. Since the schools have become more digitised we wanted to do a study about conceptual learning in digital curriculum resources connected to mathematics and geometry. LÄS MER