Sökning: "recorder teacher"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden recorder teacher.

  1. 1. ”The harder the conflict, the greater the triumph” – George Washington Konflikthantering - En kvalitativ studie om hur lärare talar om konflikter samt konflikthantering.

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande; Göteborgs universitet/Institutionen för pedagogik, kommunikation och lärande

    Författare :Haris Skenderovic; Salar Heidari; [2022-03-17]
    Nyckelord :konflikthantering; medling; pedagogiska strategier;

    Sammanfattning : This thesis aims address how teachers in after-school centers speak about conflict and conflict management. We seek to shed light on the existing problems in these centers and about conflict management. We decided to focus on this particular subject because of the drastic growth of conflicts we see in Swedish schools. LÄS MER

  2. 2. Feedback i ämnet idrott och hälsa : En studie om lärares feedbackrepertoar vid undervisning i bollspel och dans

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Mia Leander; Jenny Zitek; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Abstract Aim The aim of the study was to investigate teachers’ utilization and content of feedback in physical education in upper secondary schools. The purpose was also to explore whether teachers’ usage and content of feedback differed in dance and ball games education. LÄS MER

  3. 3. En musiklärares bekännelse : En självstudie om mental träning för ökat välmående

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för konstnärliga studier (from 2013)

    Författare :Stina Phalén; [2017]
    Nyckelord :mental training; life-world perspective; recorder; logbook writing; video recordings; mental träning; livsvärldsperspektiv; blockflöjt; loggboksskrivande; videoinspelningar;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att utforska hur min livsvärld samt mitt musikaliska gestaltande påverkades av en tids mental träning. För att kunna följa processen fördes en ostrukturerad loggbok och videoinspelningar gjordes av min enskilda övning på blockflöjt. LÄS MER

  4. 4. Förskollärares erfarenheter i arbetet med barn i behov av särskilt stöd : En kvalitativ intervjustudie med fem förskollärare

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Skövde/Institutionen för hälsa och lärande

    Författare :Mia Nortunen; [2016]
    Nyckelord :children; special need; preschool; preschool teacher; attitude; work procedure; barn; särskilt stöd; förskola; förskollärare; förhållningssätt; arbetssätt;

    Sammanfattning : I studien undersöks hur förskollärare definierar ett barn i behov av särskilt stöd i relation till förskolans pedagogiska verksamhet. Syftet är att problematisera förskollärarnas förhållningssätt till barn i behov av särskilt stöd utifrån ett sociokulturellt perspektiv. LÄS MER

  5. 5. Rytmikundervisning för nybörjare i musik - en kvalitativ studie av instrumentalpedagogers syn på Rytmikpedagogikens möjligheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Emeli Ek; [2014]
    Nyckelord :kulturskola; puls; Musikpedagogik; Utbildningsvetenskap; instrumental teaching; beginners; eurhythmics; learning; rhythm; Swedish municipal music school; Pulse; Music Education; Educational Science; rytm; lärande; nybörjare; instrumentalundervisning; rytmikpedagogik; rytmik; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : This paper aims to explore instrumental teachers approach to possibilities with the eurhythmics in the education for beginners in music. The reason to this paper is the authors recurring speculations in how eurhythmics is done in Swedish municipal music schools and what role it has there. LÄS MER