Sökning: "reklam attityd"

Visar resultat 6 - 10 av 112 uppsatser innehållade orden reklam attityd.

  1. 6. Advergames : En studie om hur ett spelifierat reklamformatfungerar på en social plattform med inriktning på videoklipp

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Matilda Nimvik; Alice Duncalf; [2023]
    Nyckelord :Gamification; Advergames; Prototype; Online Advertisement; Persuasive Games; Flow; Design Science; Spelifiering; Advergame; Prototyp; Reklam Online; Persuasiva Spel; Flow; Designvetenskap;

    Sammanfattning : Studien diskuterar hur spelifierad reklam, ett så kallat advergame som kombinerar spel ochreklam, kan påverka användarnas engagemang på en plattform såsom Youtube. En prototypskapades med målet att illustrera hur spelifierad reklam på en videoplattform kan se ut. LÄS MER

  2. 7. Unga vuxna och nikotinpåsar : En kvantitativ studie om marknadsföringsregleringar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Simon Lundvall; Måns Johansson; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Användningen av nikotinpåsar är något som har ökat i flera delar av världen bland unga vuxna.Även i Sverige har användningen av nikotinpåsar sett en ökning under senare år. Gamlaregleringar och lagar gällande tobaksprodukter i Sverige kunde undgås av tobaksbolag eftersomde nya nikotinpåsarna inte klassades som tobaksprodukter. LÄS MER

  3. 8. En Andra Chans att Övertyga: Tillämpning av Cialdini’s övertalningsprinciper i marknadsföringen av second-hand tjänster.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Cleo Jansson; Linnéa Edén; [2023]
    Nyckelord :Cialdinis principer; Theory of Planned Behaviour; Marknadsföring; Second-Hand; Sociala bevis; Reciprocitet; Knapphet; Auktoritet; Social Sciences;

    Sammanfattning : The study investigated the effectiveness of advertising messages for second-hand companies, according to Cialdini's principles of persuasion. In the pre-study advertisements from the four largest Swedish second-hand companies were analyzed, showing that social proof and reciprocity were the most frequently used principles. LÄS MER

  4. 9. Influencer marketing : Unga kvinnors attityder gentemot influencers och influencer marketing

    Magister-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Jennifer Lindberg; Marroa Sarhan; [2023]
    Nyckelord :Influencer; influencer marketing; consumer s purchase intent; attitude; fashion industry and makeup industry; Influencer; influencer-marketing; konsumentens köpintention; attityder; modebranschen och sminkbransch;

    Sammanfattning : Bakgrund: Eftersom användning av sociala medier har blivit vanligt har företag förändrat sättet att kommunicera från traditionell marknadsföring till influencer marketing. Det innebär att företagen använder opinion leaders, influencers eller kändisar, som frivilligt marknadsför varumärken på sociala medier. LÄS MER

  5. 10. All reklam är jobbig! Eller?

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Cornelia Brännström; Ellen Larsson; Julia Karlsson; [2022-08-01]
    Nyckelord :Sociala medier; reklam; riktad reklam; influencer marketing; tonåringar; attityd; Attitydmodellen;

    Sammanfattning : We live in a society that is embossed by social media. It has gone from being a platform where you share photos and updates with your closest friends, to becoming a platform that influencers make a financial living on. Today it is almost impossible not to be exposed to advertisements on social media, whether it is ads or influencer marketing. LÄS MER