Sökning: "reklam attityd"

Visar resultat 21 - 25 av 112 uppsatser innehållade orden reklam attityd.

  1. 21. Marknadsföring på sociala medier : Perspektiv på unga vuxnas attityd till influencer marketing

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sofia Lövgren; Vera Widmalm; [2021]
    Nyckelord :Attityd; Marknadsföring; Influencer; Influencer marketing; Instagram; Sociala Medier; ABC-modellen;

    Sammanfattning : Sociala medier är en av de största plattformar som företag har att marknadsföra sig på idag. Influencer marketing är en snabbväxande industri som år 2020 omsatte 10 miljarder dollar. Men branschen är mycket ung och det finns fortfarande stort utrymme för att optimera utformningen av denna nya sorts marknadsföring. LÄS MER

  2. 22. “Grönmattning” på konsumentmarknader : en fallstudie av hur konsumenters attityder och köpbeteenden påverkas av marknadsföring med miljö- och hållbarhetsbudskap

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Nicole Chidiac; Malin Olsson; [2021]
    Nyckelord :greenwashing; grönmattning; reklamtrötthet; grön marknadsföring; hållbar marknadskommunikation; Herzbergs tvåfaktorsteori;

    Sammanfattning : I en alltmer digitaliserad värld, med en ökad användning av grön marknadsföring via sociala plattform, har detta i samband med en växande oro för klimatförändringarna lett till en större medvetenhet och ett ökat intresse för miljövänliga produkter bland konsumenter. I och med detta uppmärksammas ett nytt framväxande fenomen av reklamtrötthet för reklam med miljö– och klimatanspråk, även benämnt som “grönmattning”. LÄS MER

  3. 23. Individanpassad marknadsföring på digitala plattformar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Louise Andersson; Annie Ericsson; Martyna Maria Wilczynska; [2021]
    Nyckelord :individanpassad marknadsföring; konsumentattityder; digital köpprocess; digitala plattformar; the tricomponent attitude-modellen; FFF-modellen; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att undersöka vilka attityder konsumenter har till individanpassad marknadsföring och huruvida attityderna påverkas av var konsumenten befinner sig i köpprocessen, vilken relation de har till företaget, samt faktorerna ålder, deras inställning till personlig integritet och vilket förtroende de har för företag. Teoretiskt ramverk: Köpprocessen av Kotler och Keller, digitala kundresan av Ström och Vendel, omnichannel (flerkanalsstrategi) av Bijmolt et al. LÄS MER

  4. 24. Könsstereotypisk eller jämställd reklam? : En kvalitativ studie om generation Z:s attityd till könsstereotypisk marknadskommunikation

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Lisa Broberg; Beatrice Stefansdotter; [2021]
    Nyckelord :Attitudes; Brand; Commercial; Gender; Marketing communication Visualization;

    Sammanfattning : To reach and motivate an entire generation with different interests and attitudes is not an easy task. Whether it is more profitable to target a broad target group or divide the market by gender, is therefore a big dilemma for many companies. LÄS MER

  5. 25. Diskriminering i marknadsföring : En studie om vilken påverkandiskriminering i marknadsföring har på konsumenters attityd, förtroende och lojalitetgentemot ett varumärke

    Master-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Blerina Asllani; Sharon Arzaghi; [2021]
    Nyckelord :Discrimination in marketing; attitude; trust and loyalty towards a brand; race skin colour; gender; advertising; Diskriminering i marknadsföring; attityd; förtroende och lojalitet gentemot ett varumärke; ras hudfärg; kön; reklam;

    Sammanfattning : Samtidigt som företag försöker bygga relationer till sina konsumenter sker det ibland misstag i kommunikationen som påverkar konsumenternas uppfattning om varumärket. Detta kan exempelvis ske i form av avsiktlig eller oavsiktlig diskriminering i marknadsföring. LÄS MER