Sökning: "reklam i film"
Visar resultat 21 - 25 av 52 uppsatser innehållade orden reklam i film.
21. Brytningspunkten av informativ speltrailer : En fördjupning om speltrailer och video abstraktion
Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologiSammanfattning : Media är idag en stor del av vårt vardagliga liv. Vi utsätts vardagligt för mängder av olika former av reklam över media bland annat marknadsföringsformen trailer. Denna studie fördjupar sig i just denna marknadsföringsform för att förstå dess uppbyggnad och plats inom spel industrin. LÄS MER
22. Intersektionalitet och simulerad historia : En intersektionell studie av det historiska samhället i Assassin’s Creed
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Historia finns överallt i samhället. Den möter oss passivt genom monument, byggnader och våra medmänniskor. Vi möter den också aktivt förmedlad i olika mediekanaler i form av reklam, undervisning och underhållning. LÄS MER
23. När manliga män klär sig kvinnligt : En genusanalys av Åhléns normbrytande modekampanj- kläder som uttryck för kön i relation till rådande kulturella koder
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Följande arbete är en studie kring mediers reproduktion av könsstereotypa framställningar inom reklam. Genom att låta tidigare discipliner såsom medie- och kommunikationsvetenskap, genusvetenskap, feminism och sociologi inneha en central roll, ämnar studien komma närmare en förståelse för hur djupt rotade och kulturella koder kring kvinnlighet och manlighet bidrar till en rådande könsmaktsordning. LÄS MER
24. Kärlek kommer! : En undersökning av etnicitetsrepresentation i en svensk reklamföljetong
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Den här uppsatsen undersöker om karaktärerna i Comviqs populära reklamföljetong om kioskägaren Karim utsatts för någon form av reduktion och/eller stereotypisering baserad på etnicitet. Med en teoretisk ansats från verk av erkända forskare som studerat stereotyper, representation, svensk film och media bland annat, har det empiriska materialet, reklamföljetongen, analyserats enligt den semiotiska traditionen. LÄS MER
25. Syns det inte, finns det inte : En studie om produktplaceringar i tv-serier och film
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Tidigare har den vanligaste typen av reklam varit den i form av avbrott i tvsändningar men i takt med våra ändrade tvvanor söker reklamföretagen nya sätt att marknadsföra sig själva på. Så kallade produktplaceringar, är ett sådant marknadsföringssätt. LÄS MER