Sökning: "relationsmarknadsföring banksektorn"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden relationsmarknadsföring banksektorn.

  1. 1. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  2. 2. Kundrelationer inom banksektorn : En studie om hur banker arbetar med att upprätthålla goda kundrelationer med hänsyn till den teknologiska utvecklingen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Sinem Teker; Nicole Demir; [2016]
    Nyckelord :Digital relations; customer relationship; bank; trust; relationship marketing; Digitala relationer; kundrelationer; bank; förtroende; relationsmarknadsföring; lönsamhet;

    Sammanfattning : The banking sector has undergone major changes as a result of the technological development. The emergence of digital services in the banking sector has led to that the customers are able to manage their errands on their own. As a natural consequence, the physical contact between the bank and customer has reduced. LÄS MER

  3. 3. Sociala medier – ett relationsverktyg för svenska banker. En kvalitativ studie om hur sociala medier influerar svenska bankers kundrelationer

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Helena Krüger; Nicole Personne; [2012]
    Nyckelord :Banker; sociala medier; relationsmarknadsföring; Web 2.0; kundlojalitet; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syfte: Vi ämnar undersöka hur sociala medier influerar svenska bankers kundrelationer. Dessutom har vi som kompletterande syfte ambitionen att undersöka hur bankerna bör använda sociala medier för att på ett positivt sätt stärka kundrelationerna med målet att skapa lojala kunder. LÄS MER

  4. 4. Mäklarbranschen – en bransch i förändring? : En undersökning av internetmäklarnas framtida konkurrenskraft

    Kandidat-uppsats, KTH/Fastigheter och byggande

    Författare :Lisa Ekman; Elin Mårtensson; [2011]
    Nyckelord :Nätmäklare; traditionell fastighetsförmedlare; relationsmarknadsföring; transaktionsmarknadsföring; branschförändring;

    Sammanfattning : År 2006 startade de första nätmäklarfirmorna, än så länge har de inte nått någon större framgång. Dessa mäklare bedriver sin verksamhet enbart via internet utan att fysiskt möta sina kunder. De erbjuder kunderna ett lågt och fast pris, kunden får dock själv utföra vissa moment i förmedlingsprocessen. LÄS MER

  5. 5. Kundnytta eller Egennytta : En studie av försäljning inom ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Handelshögskolan vid Umeå universitet

    Författare :Karolina Krön; Johan Sandberg; [2007]
    Nyckelord :Försäljning; Service; Relationsmarknadsföring; Prestationsmätning; Bank; Rollkonflikt; Motivation; Försäljningsmål; Kundrelation; Personal;

    Sammanfattning : Under de senaste åren har de flesta bankerna i Sverige gått från att vara traditionella administrativa tjänsteföretag till att utvecklas mot försäljningsorganisationer. Detta har påverkat de bankanställdas arbetssituation så att de ska kombinera att vårda kundrelationen genom att lyssna på kunden och skapa lösningar samtidigt som pressen att nå försäljningsmål är stor. LÄS MER