Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. CRM : En kvalitativ undersökning om hur tjänsteföretag med högengagemangsprodukter bedömer konsekvenser av implementering av CRM

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Natnael Koreri; Rimon Mansouri; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : With the digitalization and the technological innovations that have paved the way for new participants to establish themselves in the market, there has been high competition inmarkets. This has led to an increased customer awareness among companies that now increasingly value long-term relationships. LÄS MER

  2. 2. Marknadsstrategier på skolmarknaden : En kvalitativ studie om marknadsföring i gymnasieskolor

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Pietro Chahin; Evin Erdal; [2021]
    Nyckelord :Private high schools; Public high schools; Marketing; Fristående gymnasieskolor; Kommunala gymnasieskolor; Marknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med undersökningen är att skapa förståelse för hur gymnasieskolor marknadsför sig i dagens skolmarknad. Teori: Den teoretiska referensramen i denna kandidatuppsats bygger på fem olika och relevanta teorier. LÄS MER

  3. 3. Relationsmarknadsföring och dess hinder ur medarbetarnas perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Gabriel Dayan; Michelle Li; [2021]
    Nyckelord :Relationship marketing; employee perspective; relationship building; small business; service business; corporate culture; trust; technological resources; internal marketing; Relationsmarknadsföring; medarbetarens perspektiv; relationsskapande; småföretag; tjänsteföretag; företagskultur; tillit; teknologiska resurser; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Bakgrund: Studiens bakgrund redogör för och beskriver småföretag samt de ekonomiska problem de bemöter i jämförelse med större företag. Bakgrunden benämner även de nackdelarna som finns med att vara ett småföretag. LÄS MER

  4. 4. Är ett knapptryck mer värt än ett handslag? : En fallstudie inom banksektorn med inriktning relationsmarknadsföring

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Hanna Persson; Emilia Andersson; [2019]
    Nyckelord :Customer relations; Service quality; Servicescape; Value; Loyalty; Kundrelationer; Servicekvalitet; Servicelandskap; Värde; Lojalitet;

    Sammanfattning : Syfte och forskningsfrågor: Syftet är att undersöka tjänsteföretags insatser för att skapa servicekvalitet och goda kundrelationer, med hänsyn till de möjlighet som den digitala utvecklingen medför. 1. Vilka insatser står i centrum för det fysiska mötet respektive virtuella kontakterna? 2. LÄS MER

  5. 5. Hur arbetar tjänsteföretag med relationsmarknadsföring och sales promotion?

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Nelly Olsson; Cajsa Fernström; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER