Sökning: "risk kommunikation sociala medier"

Visar resultat 11 - 15 av 51 uppsatser innehållade orden risk kommunikation sociala medier.

  1. 11. Designparametrars påverkan : En jämförande analys mellan olika marknadsföringskampanjer för en ny produkt

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Christoffer Eriksson; Edvin Qvist; [2021]
    Nyckelord :Design parameters; marketing; new product; Designparametrar; marknadsföring; ny produkt;

    Sammanfattning : Bakgrund En framgångsrik lansering av nya produkter är en viktig faktor för ett företags långsiktiga framgång och inom den marknadsföring som används idag så har grafisk design blivit alltmer obligatorisk som kommunikationsform. Företag försöker optimera sin marknadsföring på sociala medier då de blivit en brännpunkt för att informera och forma konsumenters beteende. LÄS MER

  2. 12. Vart ska jag rikta min tillit? : En diskursanalytisk studie om vaccinmotståndet i sociala medier

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Ida Randers; [2021]
    Nyckelord :Vaccine hesitancy; social media; trust; risk; individualism; restrictions; Vaccinmotstånd; sociala medier; tillit; risk; individualism; inskränkning;

    Sammanfattning : Vaccinmotstånd är ett fenomen som har vuxit sig större världen över i en sådan mängd att Världshälsoorganisationen har inkluderat vaccinmotstånd i listan över “ten threats to global health”. I och med Coronapandemins framfart har skepticism till vaccin återigen fått fäste när vaccin mot sjukdomen covid-19 skulle tillverkas. LÄS MER

  3. 13. Risker och krishantering i ett nätverkssamhälle : hur ett företag använder sociala medier för att att kommunicera under coronapandemin - en komparativ fallstudie

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Julia Iwar; Stine Krutika Nielsen; [2021]
    Nyckelord :CoVid-19; Corona; Pandemic; Communication; Social media; Facebook; LinkedIn; Organization; Information; Risk; Crisis; Risk society; Digital Network.; Social Sciences;

    Sammanfattning : This bachelor thesis invites the reader to examine how social media platforms have been used by companies during the 2020 corona pandemic. This study bases its case by focusing on a global consulting company with offices in both Denmark and Sweden and how these two offices have used social media platforms LinkedIn and Facebook to communicate during the pandemic. LÄS MER

  4. 14. Grönområden under mörkrets timmar : En studie om trygghet i städernas parker och grönområden under kvälls- och nattetid

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och naturresurser

    Författare :Christoffer Öbom; [2020]
    Nyckelord :Green areas; Urban parks; Sense of safety; Grönområden; Parker; Trygghet; Mörker; Städer; Rädsla; Otrygghet;

    Sammanfattning : Parker och grönområden är betydelsefulla för en stad och har många viktiga egenskaper och funktioner för både enskilda människor och för att möta de klimatutmaningar som samhället står inför. För människor erbjuder de plats för att socialisera, koppla av och njuta samtidigt som den biologiska mångfalden främjas, dagvatten tas omhand samt att det skänker karaktär för dess stad. LÄS MER

  5. 15. Humor + kris = sant? - En kvalitativ studie om att kombinera humor och kris i ett förebyggande kriskommunikationsarbete

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Alice Lindow; Isabelle Norén; [2020]
    Nyckelord :Humor som strategi; riskkommunikation; kris; sociala normer; MSB; lexikala val; makt; multimodal kritisk diskursanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : This study aims to examine how humour can be used as a communication strategy in a crisis communication work with an objective of creating crisis awareness among the target audience and through this, contribute to the research field of Strategic communication and digital media. Research concerning humour as a strategy combined with risk communication is yet limited and therefore this paper has the ambition to contribute with new knowledge about whether humour as a strategy is appropriate and successful when transmitting a preparatory crisis message, that can be seen as a topic difficult to relate with for the target audience. LÄS MER