Sökning: "risk kommunikation sociala medier"
Visar resultat 21 - 25 av 51 uppsatser innehållade orden risk kommunikation sociala medier.
21. Vikten av grönstruktur i parkplanering- Fallstudien Museiparken i Karlstad : Parkens betydelse för socialt hållbar utveckling
L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)Sammanfattning : Denna studie har gjorts med syfte att se ifall Karlstad kommuns vision för grönområden i staden uppfylls av användarnas faktiska upplevelse. Här har författarna valt att undersöka en specifik park i Karlstad, Museiparken. LÄS MER
22. Vem kan man lita på? : förhandling om legitimitet i debatten om köttkonsumtion
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Uppsatsen "Vem kan man lita på? Förhandling om legitimitet i debatten om köttkonsumtion" är författad av Malin Hagman vid Institutionen för Kommunikation och Medier vid Lunds universitet. Denna uppsats undersöker den mediala debatten om köttkonsumtion som uppstod i samband med att livsmedelskedjan Coop lanserade sin kampanj "#nyavardagsmaten" med tillhörande reklamfilm "Kära köttbit". LÄS MER
23. ”WATCH ME DO THIS” - En multimodal kritisk diskursanalys av svenska kroppsaktivisters innehåll och uttryck på det sociala mediet Instagram
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Syfte: Syftet med denna studie är att kartlägga och undersöka hur svenska kroppsaktivister uttrycker och gestaltar sin aktivism i det sociala mediet Instagram, utifrån ett kritiskt perspektiv. Teori: Multimodal kritisk diskursanalys, Socialsemiotik Metod: Kvalitativ innehållsanalys Material: Profiler och inlägg på Instagram för sex unga, kvinnliga kroppsaktivister i Sverige. LÄS MER
24. High risk, high reward : En kvalitativ undersökning om hur organisationer resonerar kring möjligheter och risker vid samarbeten med influencers på Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i HalmstadSammanfattning : Syfte: Målet är att undersöka hur olika organisationer resonerar i termer kring möjligheter och risker i samband med samarbeten med influencers på Instagram. Syftet med detta är att belysa vilka eventuella för- och nackdelar organisationerna ser vid samarbeten med influencers i förhållande till organisationernas egna värderingar och varumärke samt hur potentiella risker vid ett samarbete vägs in. LÄS MER
25. Kan socialisera mera integrera flera?
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : Den stora flyktingkrisen som råder i Europa har resulterat i att många länder nu står inför en oförutsedd integrationsutmaning. Sverige är ett av de länder som un- der de senaste åren tagit emot flest flyktingar, vilket har resulterat i ett införande av en ny anvisningslag som kräver att alla svenska kommuner ska ta emot och ordna bostad och sysselsättning till ett visst antal nyanlända varje år. LÄS MER