Sökning: "rutiner i företag"
Visar resultat 21 - 25 av 383 uppsatser innehållade orden rutiner i företag.
21. Kontorsarbete efter Covid-19 : En kvalitativ studie gällande hur anställda och ledares erfarenheter av att arbeta hemifrån har varit under Covid-19 och hur det kan påverka kontorsarbetet efter pandemin.
M1-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Sedan drygt två år tillbaka har Covid-19 pandemin förändrat många aspekter av våra liv. Även om det inte är klart vilka förändringar som kommer fortsätta gälla efter pandemin, är det med stor säkerhet att nya rutiner kommer att uppstå. LÄS MER
22. Ett nät av kommunikation : De interna kommunikationssystemens roll för organisationskulturen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In recent years, remote work has become increasingly common, and many companies are becoming dependent on digital communication platforms to operate. This study investigates how internal communication systems in IT companies cooperate and affect its organizational culture. LÄS MER
23. ”Du ser ju och hör mer när du är på kontoret” : En kvalitativ studie om medarbetares kommunikativa synlighet på den hybrida arbetsplatsen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för informatik och mediaSammanfattning : In the wake of the COVID-19 pandemic and working from home conditions, hybrid work is becoming an increasingly common practice among companies. However, the mix of employees working from home and from the office creates a new environment for communication between employees and supervisors. LÄS MER
24. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
25. Cybersäkerhet : Distansarbetets påverkan på cybersäkerhet inom företag
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Digitaliseringen och den konstanta utvecklingen av teknologi i vårt samhälle har medfört många förändringar de senaste åren. I olika områden inom yrkeslivet har rutiner och system behövt uppdaterats för att hålla jämna steg med digitaliseringen. LÄS MER