Sökning: "såg utbyte"
Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade orden såg utbyte.
11. Vem, vad, när och hur? Logopeders och specialpedagogers arbete och samarbete kring barn med språkliga svårigheter- tankar och erfarenheter
Magister-uppsats, Lunds universitet/Logopedi, foniatri och audiologiSammanfattning : I denna studie har samarbeten mellan logopeder och specialpedagoger fokuserats. Syftet var att få en bild av hur dessa två yrkesgruppers samarbeten kan se ut och vad deltagarna hade for attityder till samarbetet, samt av skillnaderna i professionernas erfarenheter, tankesätt och arbetssätt kring forskole- och grundskalebarn med språk- och kommunikationssvårigheter. LÄS MER
12. Tvåspråkighet- två utryck för samma mening : Språkstöd och andraspråkinlärning i förskolan
M1-uppsats, Institutionen för pedagogik, psykologi och idrottsvetenskap, PPISammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur barn med ett annat modersmål än svenska trivs på förskolor i ett mindre svenskt samhälle och i vilken utsträckning de får hjälp med språkinlärningen. För att ta reda på detta har intervjuer genomförts med förskollärare och föräldrar till barn med annat modersmål där erfarenheter från såväl Språkförskola som vanlig förskola fångades upp. LÄS MER
13. Storföretag och sociala medier : En uppsats om Web 2.0s intåg i Tetra Pak
M1-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Ett hjälpmedel för företag som är under mycket diskussion just nu är så kallade "Web 2.0"-verktyg. Det är en teknologi som har sina rötter i sociala medier som exempelvis Wikis och bloggar. Tetra Pak är ett stort svenskt företag som är under inledningsfasen av sin implementering av teknologin. LÄS MER
14. SVERIGE, OECD & SKATTEPARADISEN - ur tre maktperspektiv
C-uppsats,Sammanfattning : Syftet är att beskriva en maktkamp mellan Sverige, Norden och OECD å ena sidan, och skatteparadisen och med dem förtrogna skatteplanerare å den andra. Jag ämnar med att utröna det senaste decenniets faktiska utveckling av skatteparadisen – deras fortbestånd, framgång eller eventuella nedgång. LÄS MER
15. Att få sätta spår : om medbestämmande och platstagande på gymnasieskolgården
L3-uppsats, SLU/Dept. of Urban and Rural DevelopmentSammanfattning : Every place is a stage where people interact. The nature of the stage and its scenography to some extent shapes the interaction. Considered as a place, the school ground gives rise to many varying expectations. Lower school pupils often have clear ideas of how they are expected to behave and how they are expected to use the place. LÄS MER