Sökning: "södertörn högskola"

Visar resultat 1 - 5 av 47 uppsatser innehållade orden södertörn högskola.

  1. 1. The mirage of agreeableness : A study of the impact of free-riding behavior on the sucker-effect

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Psykologi

    Författare :Adnan Suljakovic; Gustav Westerman; [2024]
    Nyckelord :Sucker-effect; free-rider; social loafing; agreeableness; group work; in-group; out-group; dyads; motivational loss;

    Sammanfattning : In group work, the sucker-effect is a motivational loss in which effort is reduced due to feeling taken advantage of when other group members intentionally avoid work, known as free-riding. No previous studies on the sucker-effect have investigated moderating factors that can be attributed to the free-rider. LÄS MER

  2. 2. Kärnfamiljens uppbrott och dess effekter : En intervjustudie om socionomstudenters upplevelser som skilsmässobarn samt reflektioner kring dess inverkan på utbildningsval och yrkesroll

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Socialt arbete

    Författare :Amanda Bornström; [2022]
    Nyckelord :Divorce; family structure; stepfamily; choice of education; social work; Skilsmässa; familjekonstellation; bonusfamilj; utbildningsval; socialt arbete;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur socionomstudenter under uppväxten påverkades av föräldrarnas separation och följande förändringar såsom nya familjekonstellationer samt hur dessa erfarenheter kan kopplas till utbildningsval och framtida socionomroll. Studiens data består av fyra semistrukturerade intervjuer med socionomstudenter som går sin sjätte termin på Södertörns Högskola. LÄS MER

  3. 3. Vem avgör, du eller eWOM? : En kvalitativ studie om hur electronic word of mouth påverkar konsumenters köpbeslut med fokus på onlinebokningar av hotell

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Ikraan Ilmi Awad; Isac Rojas; [2022]
    Nyckelord :Electronic word of mouth; eWOM; hotel bookings; online reviews; purchase decision process; purchase decision; Elektronisk word of mouth; eWOM; hotellbokningar; onlinerecensioner; köpbeslutsprocessen; köpbeslut;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att bidra med kunskap om eWOM:s inflytande på konsumenters köpbeslut när de bokar ett hotell online samt betydelsen av konsumenternas uppfattning av recensioners trovärdighet. Teori: Studien utgår från teorier om köpbeslutsprocessen, elektronisk word of mouth (eWOM), onlinerecensioner, eWOM på sociala medier och trovärdighet inom eWOM. LÄS MER

  4. 4. Influencers i marknadsföring : En kvantitativ studie om influencers påverkan på konsumenters köpintention

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Felix Idevall; Alan Naib; [2022]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier har idag en enorm påverkan på konsumenter på grund av digitaliseringens framfart. En bidragande kraft till konsumtion via sociala medier är fenomenet influencers. LÄS MER

  5. 5. Mikro influencers inverkan på varumärkesengagemang : En kvalitativ studie om hur konsumentens varumärkesengagemang påverkas av produkter marknadsförda av mikro influencers på Instagram

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Sara Khalil; Kibar Parlayan; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Instagram; micro influencer; source credibility; information source; brand engagement; purchase behavior; purchase intention; Influencer marketing; Instagram; mikro influencer; trovärdighet; informationskälla; varumärkesengagemang; köpbeteende; köpintention;

    Sammanfattning : In recent years, influencer marketing has become an innovative and interesting concept within marketing. The growth of digitization and the increasing popularity of digital platforms have enabled influencers to reach a worldwide audience. Traditional marketing has evolved into influencer marketing with the help of influencers. LÄS MER