Sökning: "samarbete mellan olika aktörer på en destination"

Visar resultat 6 - 10 av 16 uppsatser innehållade orden samarbete mellan olika aktörer på en destination.

  1. 6. Marknadsföring och samverkan inom svenska destinationer : En kvalitativ studie kring hur tio svenska destinationer arbetar med internationell marknadsföring och samverkan

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Nina Karlsson; Emelie Landgraff; [2016]
    Nyckelord :Tourism; collaboration; marketing; Turism; samarbete; marknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka hur olika svenska destinationer genom intern samverkan marknadsför sig gentemot internationella besökare och vilka eventuella utvecklingsområdet som finns på denna front. Detta kommer göras genom en jämförelse av hur olika svenska destinationer arbetar för att marknadsföra sig till internationella besökare och hur olika turistrelaterade företag samarbetar inom den lokala destinationen. LÄS MER

  2. 7. Hållbar Destination Sigtuna : En fallstudie om Sigtunas hållbarhetsnätverk och dess ekologiska/miljömässiga hållbarhetsarbete

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Sara Johansson; Afsana Alam; [2016]
    Nyckelord :Sustainability; Ecology; Environment; Networks; Cooperation; Competition; Hållbarhet; Ekologi; Miljö; Nätverk; Samarbete; Konkurrens;

    Sammanfattning : Turismen expanderar ständigt och förväntas öka i både en lokal och global skala vilket innebär destruktiva effekter på olika destinationer. Sigtuna är Sveriges fjärde största hotelldestination och utgör en stor del av landets besöksnäring. Kommunen har sedan länge haft ett nätverk som heter Hållbar Destination Sigtuna. LÄS MER

  3. 8. Gastronomiska nätverk - En fallstudie på Kullahalvön

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Rebecka Andersson; Evelina Johnsson; [2013]
    Nyckelord :Porters värdekedja; nätverk; landsbygdsturism; lokalproducerad mat; Kullahalvön.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Landsbygden och lokalproducerad mat har ökat markant i popularitet det senaste decenniet. Dock drar aktörerna inte nytta av varandras kompetenser genom samarbete som i sin tur kan leda till ytterligare attraktivitet för landsbygden. LÄS MER

  4. 9. "Det är någonting udda med den här ön" : - En kandidatuppsats om samarbetet mellan aktörerna på Öland

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Emma Alsér; Linn Waage; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING Öland är en känd och välbesökt destination. Trots det har Öland blivit en destination som konkurrerar mindre väl om de nationella och internationella besökarna jämfört med liknande destinationer. Idag är samarbetet mellan de olika aktörerna på Öland svagt. LÄS MER

  5. 10. Gamla Stan: Relationen mellan turismverksamhet och kulturskydd i en historisk stadskärna

    Kandidat-uppsats, Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Catherine Duras; Yrsa Ahlbom; [2012]
    Nyckelord :Samverkan samarbete; anpassning planering; kulturarv; kulturmiljö; kulturmiljövård; tnstitutionell verksamhet; turismverksamhet; aktörer;

    Sammanfattning : Syfte: denna uppsats ämnar studera relationen mellan turismverksamhet och kulturskydd i en kulturhistorisk destination som Gamla stan. Studiens fokus ligger i att undersöka hur samarbete och samverkan mellan myndigheter och turismaktörer ser ut, och vilka begränsningar det finns för turismen gällande aspekter som planering och anpassning. LÄS MER