Sökning: "Evelina Johnsson"
Hittade 5 uppsatser innehållade orden Evelina Johnsson.
1. Systembolaget och unga : En studie om hur systembolagets reklamfilmers budskap tas emot
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Medier och kommunikationSammanfattning : Abstract Title:Systembolaget och unga - En studie om hur Systembolagets reklamfilmers budskap tas emot Authors: Frida Johnsson, Evelina Josefsson, Minda Landgren Aim: The aim with this essay is to analyze how the target audience 18-19-year olds, and consumers of Systembolaget, the target audience of 20- 25-year olds, are affected by two specific commercials named “Systrar” and “Bröder” and furthermore examine whether the commercials have a deterrent effect on the audience or not. The questions the essay answers are “How do 18-19-year olds perceive that they are affected by the campaign films?” and “How do 20-25-year olds perceive that they are affected by the campaign films?”. LÄS MER
2. Definitionerna av tillgång och skuld: Så påverkar de användarna och upprättarna av de finansiella rapporterna : - En studie om IASBs föreslagna förändring på definitionerna av tillgång och skuld
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskapSammanfattning : Organisationen International Accounting Standards Board (IASB) har ett pågående arbete med att revidera Föreställningsramen. Studiens fokus ligger på att studera och analysera IASBs förslag på nya definitioner av tillgång och skuld. Förslagen som IASB ger ut, ges i ett så kallat Discussion Paper. LÄS MER
3. Gastronomiska nätverk - En fallstudie på Kullahalvön
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Landsbygden och lokalproducerad mat har ökat markant i popularitet det senaste decenniet. Dock drar aktörerna inte nytta av varandras kompetenser genom samarbete som i sin tur kan leda till ytterligare attraktivitet för landsbygden. LÄS MER
4. En kluven personlighet - fallstudie av Fjällräven i Sverige och USA
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Allt fler företag väljer att etablera sitt varumärke utanför ursprungsmarknaden. I samband med detta är det inte ovanligt att marknadsföringsaktiviteterna anpassas för att möta den nya marknadens förutsättningar och konkurrenssituation. Detta medför eventuellt att en annorlunda varumärkespersonlighet uppträder. LÄS MER
5. En studie om avhopp i moderna språk - Finns det skillnader i avhopp av moderna språk beroende på vilket språk som läses och vilka elever som läser det?
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : Sammanfattning: Även om både vårt samhälle, genom olika kanaler, dagligen påpekar det och det står iskolans kursplaner och dagens ungdomar själva säger det, så är kunskaper i språk inte något, som i praktiken,prioriteras bland Sveriges ungdomar. Eftersom vi båda är blivande språklärare var vi intresserade av att ta redapå varför gymnasieeleverna väljer att hoppa av sina studier i moderna språk. LÄS MER