Sökning: "samarbete mellan yrkeskategorier"
Visar resultat 11 - 15 av 65 uppsatser innehållade orden samarbete mellan yrkeskategorier.
11. Att bedöma andningsfrekvens-en del i en säker vård.
Kandidat-uppsats,Sammanfattning : Att observera och bedöma patientens vitalparametrar inklusive andningsfrekvens ger en överblick av patientens tillstånd. Sjuksköterskan ansvarar för att bedöma och följa upp patientens tillstånd och agera vid eventuell försämring. LÄS MER
12. Perspektiv på övergången mellan förskola och skola : Möjligheter och utmaningar för samarbetet mellan skolformer
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för pedagogik och lärande (PEL)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka vilka möjligheter och utmaningar en specifik övergångsmetod genererar. Övergångsmetoden bygger på att det följer med en förskollärare från förskolan till förskoleklassen under hela höstterminen. LÄS MER
13. Rehabiliteringsmetoder och samarbete vid ospecificerad ryggsmärta hos häst
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Ryggsmärta är vanligt förekommande hos hästar och ett flertal rehabiliteringsmetoder kan användas vid behandling av ryggsmärta. Hästarna rehabiliteras inte enbart av veterinärer utan olika yrkeskategorier arbetar med rehabilitering av häst. LÄS MER
14. Samstämmighet hos djurhälsopersonal vid smärtbedömning av häst
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Clinical SciencesSammanfattning : Att identifiera och gradera smärta är inte en självklarhet ens vid bedömning av människor, som i de flesta fall kan beskriva sin egen smärta. Bedömning av smärta hos djur innebär ytterligare svårigheter, då de inte kan kommunicera verbalt och ofta döljer sin smärta, vilket gör att hjälpmedel såsom smärtskalor är nödvändigt. LÄS MER
15. Inskolning - små barns början till ett livslångt lärande : En kvalitativ studie om inskolning utifrån ett anknytningsteoretiskt perspektiv
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : Denna studies syfte var att undersöka hur förskollärare och barnskötare arbetar med inskolning utifrån ett anknytningsteoretiskt perspektiv. Kvalitativa intervjuer av verksamma pedagoger från tre förskolor genomfördes. LÄS MER