Sökning: "sammanfattning marketing management"
Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden sammanfattning marketing management.
1. Influencers – din tysta röst
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER
2. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo Handledare: Leif V Rytting Examinator: Leif Marcusson Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016 Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER
3. Influencer-marketing - En granskning av marknadsföringslagen och fördelningen av det juridiska ansvaret
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrättSammanfattning : Abstract Marketing is continuously changing and requires constant development to challenge consumers. Through the first blogs, a new marketing portal was created that was more penetrating than traditional advertising. From this, influencer marketing, i.e. LÄS MER
4. Färghandlarens nya färg : En studie kring implementeringsprocessen av rebranding för en franchisetagare
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och Problem: Varumärkesarbete i företag har under senare år blivit av allt större vikt där insikter kring företags aktiviteter och omdöme har fått större utrymme och inflytande ut mot marknadens aktörer och deras val och interaktioner. Det händer ibland att ett företag helt byter varumärke, detta som fenomen kallas rebranding. LÄS MER
5. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal
Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Sammanfattning: ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum: 2015-05-28 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution: Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare: Oliver der Nederlanden 891025 Revand Solaka 881127 Titel: ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare: Angelina Sundström Nyckelord: Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER