Sökning: "sammanfattning marketing management"

Visar resultat 1 - 5 av 23 uppsatser innehållade orden sammanfattning marketing management.

  1. 1. Influencers – din tysta röst

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Dennis Sahlström; Jakob Berglund; [2018]
    Nyckelord :Influencers; influencer marketing; digitalt infödda; köpprocessen.; Social Sciences;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Influencer - din tysta röst. Hur influencers påverkar din köpprocess. Universitet och kurs: Service Management Retail vid Campus Helsingborg, Lunds Universitet. KSMK65 VT 2018. LÄS MER

  2. 2. Kändisen som rabattkupong : En studie om kändisreklam på onlinekanaler

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Kristine Berglund; Johanna Münter; Kajsa Stävmo; [2017]
    Nyckelord :Celebrity Endorsement; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Social Media; Kändisreklam; Influencer Marketing; Co-branding; Online; Sociala Medier;

    Sammanfattning : Titel: Kändisen som rabattkupong Författare: Kristine Berglund, Johanna Münter och Kajsa Stävmo  Handledare: Leif V Rytting  Examinator: Leif Marcusson  Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi, Music and Event Management, Linnéuniversitetet, HT 2016  Exekutiv sammanfattning Vi kan idag konstatera att internettillgången har ökat avsevärt nationellt och globalt under det senaste årtiondet. LÄS MER

  3. 3. Influencer-marketing - En granskning av marknadsföringslagen och fördelningen av det juridiska ansvaret

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Henrik Theander; [2017]
    Nyckelord :Affärsjuridik; Handelsrätt; Influencer; Influencer-marketing; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Abstract Marketing is continuously changing and requires constant development to challenge consumers. Through the first blogs, a new marketing portal was created that was more penetrating than traditional advertising. From this, influencer marketing, i.e. LÄS MER

  4. 4. Färghandlarens nya färg : En studie kring implementeringsprocessen av rebranding för en franchisetagare

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Fredrik Gasslander; David Olsen; Viktor Tjernström; [2015]
    Nyckelord :Rebranding; Brand Management; Mergers; Implementation Strategy; Brand Transformation.; Rebranding; Varumärkesförändring; Företagssammanslagning; Implementeringsstrategi; Varumärkeshantering.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Bakgrund och Problem: Varumärkesarbete i företag har under senare år blivit av allt större vikt där insikter kring företags aktiviteter och omdöme har fått större utrymme och inflytande ut mot marknadens aktörer och deras val och interaktioner. Det händer ibland att ett företag helt byter varumärke, detta som fenomen kallas rebranding. LÄS MER

  5. 5. Jag kund(e) inte bry mig mindre : En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver der Nederlanden; Revand Solaka; [2015]
    Nyckelord :Motivation; frontlinepersonal; ledarskap; egenmakt eng. empowerment ; kommunikation; utbildning; intern marknadsföring;

    Sammanfattning : Sammanfattning:            ”Hur ledningen inom bankbranschen arbetar för att motivera sin frontlinepersonal” Datum:                              2015-05-28 Nivå:                                  Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 HP Institution:                       Akademin för Ekonomi, Samhälle och Teknik, EST, Mälardalens Högskola Författare:                        Oliver der Nederlanden 891025   Revand Solaka 881127                                   Titel:                                  ”Jag kund(e) inte bry mig mindre - En studie om ledningens motivation av frontlinepersonal” Handledare:                     Angelina Sundström Nyckelord:                       Motivation, frontlinepersonal, ledarskap, egenmakt (eng. empowerment), kommunikation, utbildning, intern marknadsföring. LÄS MER