Sökning: "segment marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade orden segment marknadsföring.
16. No time to prepare? : A qualitative study of young adults in Sweden and their requested experiences with meal-kit subscription services.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : This thesis establishes that the knowledge is limited in customer experience and meal-kit subscriptions written from a business perspective. The current coronavirus pandemic has contributed to a rapid surge for an industry already expected to take more significant portions of the global food market. LÄS MER
17. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER
18. The impact of virtual meetings on the future of business travel
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : COVID-19 has created a crisis which is still present in the travel industry and in particular in the business travel segment. The pandemic-induced migration of communication from face-to-face to digital formats has led many to question the necessity of business travel in relation to the functionality of virtual meetings. LÄS MER
19. “Ett kvarter, inte ett köpcentrum” : En fallstudie om könsskillnader inom sinnesmarknadsföring på Giraffen i Kalmar
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Sinnesmarknadsföring är en viktigt aspekt för organisationer och påverkar alla människor medvetet eller undermedvetet. Studien fokuserar på tre sinnen, syn, doft och hörsel kopplat till den traditionella könsuppdelningen. Syftet är att kartlägga sinnesmarknadsföring på ett köpcentrum i Kalmar med namn Kvarteret Giraffen. LÄS MER
20. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and SocietySammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER