Sökning: "segment marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 135 uppsatser innehållade orden segment marknadsföring.

  1. 16. No time to prepare? : A qualitative study of young adults in Sweden and their requested experiences with meal-kit subscription services.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Daniel Kristersson; Sarah Moberg; [2021]
    Nyckelord :Young adults; Subscription-based e-commerce; Decision-making process; Meal-kit subscription-services; Customer experience; The four realms of an experience;

    Sammanfattning : This thesis establishes that the knowledge is limited in customer experience and meal-kit subscriptions written from a business perspective. The current coronavirus pandemic has contributed to a rapid surge for an industry already expected to take more significant portions of the global food market. LÄS MER

  2. 17. “Tänk om man kunde dofta genom telefonen”

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maya Tran; Josefin Mårtensson; Emily Hörstedt; [2021]
    Nyckelord :Instagram; influencers; influencer marketing; sensorical products; word-of-mouth.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Tänk om man kunde dofta genom telefonen” – En kvalitativ studie om influencer marketing av sensoriska produkter ur ett konsumentperspektiv Seminariedatum: 2020-01-14 Ämne/kurs: FEKH29, Företagsekonomi: Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Hörstedt Emily, Mårtensson Josefin, Tran Maya Handledare: Cerne Annette Nyckelord: Instagram, influencers, influencer marketing, sensoriska produkter, word-of-mouth. Syfte: Syftet med uppsatsen är att bidra till att försöka skapa en djupare förståelse inom kosmetikbranschen. LÄS MER

  3. 18. The impact of virtual meetings on the future of business travel

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Sándor Havrilják; Jonathan Olsson; [2021]
    Nyckelord :Business travel; Virtual meetings; ICT; Grounded theory; COVID-19;

    Sammanfattning : COVID-19 has created a crisis which is still present in the travel industry and in particular in the business travel segment. The pandemic-induced migration of communication from face-to-face to digital formats has led many to question the necessity of business travel in relation to the functionality of virtual meetings. LÄS MER

  4. 19. “Ett kvarter, inte ett köpcentrum” : En fallstudie om könsskillnader inom sinnesmarknadsföring på Giraffen i Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robin Gustavsson; Emil Jacobsen; Gabriel Thomasson; [2020]
    Nyckelord :Sensory marketing; gender; sight; scent; hearing; congruence; Sinnesmarknadsföring; kön; syn; doft; hörsel; kongruens;

    Sammanfattning : Sinnesmarknadsföring är en viktigt aspekt för organisationer och påverkar alla människor medvetet eller undermedvetet. Studien fokuserar på tre sinnen, syn, doft och hörsel kopplat till den traditionella könsuppdelningen. Syftet är att kartlägga sinnesmarknadsföring på ett köpcentrum i Kalmar med namn Kvarteret Giraffen. LÄS MER

  5. 20. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER