Sökning: "segment marknadsföring"

Visar resultat 21 - 25 av 135 uppsatser innehållade orden segment marknadsföring.

  1. 21. Unga vuxna och kreditkort : En kvalitativ studie om attityder, köpintentioner och kunskapsnivåer

    Kandidat-uppsats, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik och samhälle

    Författare :August Karlsson; Anna Nezamabadi; [2020]
    Nyckelord :Credit cards; Attitudes; Purchase intentions; Theory of planned behavior; Kreditkort; Attityder; Köpintentioner; Teorin om planerat beteende;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte var att öka förståelsens för unga vuxnas förhållningsätt till kreditkort som genomfördes genom att undersöka dess attityder, köpintentioner och kunskaper. Studiens resultat kan vara betydande för banksektorn som har en potentiell lång affärsrelation med kundsegmentet. LÄS MER

  2. 22. Mervärdesstrategier i svensk tomatodling

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of People and Society

    Författare :Sebastian Stotzer; [2020]
    Nyckelord :mervärde; tomat; strategi; fallstudie; producentorganisation; närodlat; värdeadderad; trädgårdsföretag;

    Sammanfattning : Som en konsekvens av högre produktionskostnader behöver svenska tomatproducenter erbjuda mervärden för att vara konkurrenskraftiga, det vill säga skapa egenskaper som värderas högt av konsument och som differentierar tomaterna från importerade tomater som till exempel närhet till konsument, produktförädling, miljömässiga värden, smak och utseende. Denna studie utgår från intervjuer med svenska tomatodlare och handlar om hur olika odlare arbetar med mervärdesstrategier i svensk tomatodling. LÄS MER

  3. 23. Eldoradoresan - från identitetskris till trendigt lågpris : En kvalitativ fallstudie om hur företag kan kommunicera en ny varumärkesidentitet.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Adina Gidoff; Emelie Håkansson; Emma Linde; [2020]
    Nyckelord :Varumärkesidentitet; Varumärkesimage; Segmentering; Kommunikation; Digital marknadsföring; Sociala medier; Public Relations.;

    Sammanfattning : För dagens marknadsförare är förståelse för och kunskap om sina kunder grundläggande för att tränga igenom med sitt budskap i mediabruset. I synnerhet på en konkurrensutsatt marknad såsom i livsmedelsbranschen. LÄS MER

  4. 24. "Det här tror dina grannar om din miljövänliga konsumtion" : En kvantitativ enkätstudie om generation Y ochgeneration Z's motivation till inköp av miljövänligalivsmedel.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för ekonomi, teknik och naturvetenskap

    Författare :Alexandra Hellgren; Stina Norqvist; [2020]
    Nyckelord :Marknadsföring; grön marknadsföring; Generation Y; Generation Z; miljövänlig;

    Sammanfattning : Miljöfrågor har under senare tid blivit ett allt mer uppmärksammat och prioriterat ämne. Den ökade uppmärksamheten har medfört att fler och fler börjat engagera sig mer i dessa frågor. Detta har resulterat i ett skifte på marknaden där miljövänlig konsumtion haft en markant effekt på många aktörers marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  5. 25. Ready or not, here they come! : En deduktiv studie om utbytesstudenternas betydelse för destinationen Kalmar

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Linda Arvidsson; Amanda Gran; Matilda Sjöberg; [2019]
    Nyckelord :Exchange students; ERASMUS; Economy; Culture; Marketing; Kalmar; Utbytesstudenter; ERASMUS; Ekonomi; Kultur; Marknadsföring; Kalmar;

    Sammanfattning : Utbytesstudenter har i tidigare studier identifierats som ett betydelsefullt segment inom ungdomsturismen, däremot har många destinationer inte tagit tillvara på de fördelar denna grupp för med sig. Denna studie undersökte vilka fördelar Kalmars utbytesstudenter förde med sig till staden. LÄS MER