Sökning: "segment marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 135 uppsatser innehållade orden segment marknadsföring.

  1. 6. Vad händer vid avslöjad Greenwashing? : - Ur det miljömedvetna konsumentperspektivet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anna Jönander; Sofia Silfver; [2022]
    Nyckelord :marketing; consumer-behavior; greenwashing; sustainability; attitude-behavior gap; marknadsföring; konsumentbeteende; grönmålning; hållbarhet; attityd-beteende gapet;

    Sammanfattning : This thesis investigates through focus groups the effect of greenwashing from theenvironmentally conscious consumer perspective. The study deepens the understanding of attitudes and purchase intentions before and after the revealing that the marketing campaignwere criticized as greenwashing. LÄS MER

  2. 7. Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår : En studie om Bonnier News lokaltidningssegment

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Jesper Arnshed; Fabian Seitz; [2022]
    Nyckelord :Media; newspaper; local newspaper; digitization; digital transformation; marketing; marketing strategies.; Media; tidning; lokaltidning; digitalisering; digital transformation; marknadsföring; marknadsföringsstrategier.;

    Sammanfattning : Titel: Utvecklingen av marknadsföringsstrategier i digitaliseringens spår - En studie om Bonnier News lokaltidningssegment Nivå: Kandidatuppsats i ämnet Företagsekonomi C Författare: Jesper Arnshed & Fabian Seitz Handledare: Katarina Arbin Datum: Januari 2022 Syfte: Traditionell mediekonsumtion har länge utgått från den fysiska papperstidningen. Med digitaliseringens intåg blev förändringar påtvingade för verksamheter. LÄS MER

  3. 8. What's Next? A qualitative study about the growth of online B2C marketplaces in the Swedish fashion retail industry. Will curated marketplaces replace retail companies' own online channels?

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Lisa Fahlgren; Karin Östberg; [2022]
    Nyckelord :Curated Marketplaces; Digital Marketplaces; Fashion Retailing; E-commerce; Social Commerce;

    Sammanfattning : Online marketplaces are currently gaining popularity in the Swedish market, and global incumbents such as Amazon have recently entered the market. Marketplace platforms are traditionally seen as an additional distribution channel that serves as an opportunity for retailers to capture new revenue streams and customers. LÄS MER

  4. 9. "The show must go on" : A Qualitative Study on How to Build Trust in International Business-to-Business Relationships During Covid-19

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linn Lundqvist; Moa Strandberg; Tyra Ljungman; [2022]
    Nyckelord :Business-to-Business Relationships; B2B; Trust; Trust Building; Covid-19; Crisis; High-End Selling; High-Quality Products;

    Sammanfattning : The conditions in the international business market changed rapidly andunexpectedly when Covid-19 evolved into a pandemic in March of 2020. As a result of this, businesses had to adapt their operations to the new circumstances. The new circumstances implied, among other things, not being able to meet B2B customers in person. LÄS MER

  5. 10. Marknadsföring inom hifi-branschen : Pause Ljud och Bild före, under och efter corona-pandemin

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Fleming Hjelmqvist; [2022]
    Nyckelord :e-handel; marknadsföring; segment; hifi; inform- ationsdesign; seriff; sanseriftypsnitt; typsnitt; teckengrad; influerare; x-höjd;

    Sammanfattning : Under coronapandemin har det skett en omställning till det digitala. För marknadsföringen av företag innebär detta att det gått från physical first till digital first. LÄS MER